آغاز اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ از پنجم تیر ماه به مدت ۱۰ هفته

شیخ اکبری از آغاز طرح ملی ۱۴۵۵ به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن از پنجم تیر ماه خبر داد و گفت: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ تا ۱۲ شهریور به مدت ۱۰ هفته (۷۰ روز) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «شیخ اکبری» امروز سه شنبه یکم تیر ماه در نشست خبری طرح ملی قرآن با محوریت قرآن، امید و زندگی ضمن میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: به برکت این روز این طرح را منسجم تر از سال گذشته برگزار می کنیم. امسال پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادها و سازمان های قرآنی کشور و همچنین معاونت صدا و سیما با شعار محوری قرآن، امید و زندگی از پنجم تیر ماه و تا 12 شهریور به مدت 10 هفته (70 روز) ادامه دارد.

 

مدیر شبکه قرآن تصریح کرد: امسال هم همانند سال قبل شورای سیاستگزاری ذیل دبیرخانه طرح برگزار شد که اعضای آن عبارتند از حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور، حجت الاسلام اخوان رییس سازمان دارالقرآن، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دکتر عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای قره شیخ لو رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، آقای مصیب زاده مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، مهندس مقیسه معاونت فضای مجازی و آقای قصری زاده مدیر رادیو قرآن.

 

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی شورای سیاستگزاری تعیین محتوای طرح بود که امسال به چه صورتی اجرایی شود. طی سالیان گذشته تجربه های مختلفی داشتیم، تجربه سال قبل موضوع محوری بود و موضوع سال گذشته با محوریت خانواده انتخاب شد. امسال هم با توجه به استقبال سال گذشته مقرر شد بحث موضوع محوری ادامه پیدا کند و همچنین شعار طرح ملی قرآن در جلسه سیاستگزاری تعیین شد.

 

شیخ اکبری با بیان اینکه کمیته اجرایی علمی و روابط عمومی و فضای مجازی ذیل این ستاد تشکیل شد، افزود: این کمیته وظیفه پیگیری اقدامات اجرایی و هماهنگی درون و بیرون صدا و سیما را داشت و به لحاظ موضوعات بر اساس آنچه که در کمیته علمی تعیین شد برای 10 هفته ذیل شعار قرآن، امید و زندگی یک سری موضوعات تعریف شد.

 

مدیر شبکه قرآن با اشاره به موضوعات شعار قرآن، امید و زندگی اظهار کرد: بر همین اساس موضوع هفته اول بشارت و آینده روشن، هفته دوم امید، مغفرت و گشایش مادی و معنوی، هفته سوم مهربانی و احسان، هفته چهارم شکر، هفته پنجم ولایت و ولایت پذیری، هفته ششم خانواده، هفته هفتم زیست مجازی و زیست حقیقی، هفته هشتم تواصیع به صبر، هفته نهم حق الناس و هفته دهم عقل، فکر و علم نامیده شد.

 

وی بیان کرد: حوزه تولید محتوا هم بر عهده حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و حجت الاسلام متوسل می باشد.

 

شیخ اکبری اظهار کرد: اقدام بعدی کمیته علمی بحث طراحی سوالات پیامکی و ارسال این پیامک ها به تمام شبکه های سراسری استانی است که سعی کردیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که بیشتر موضوعات روز و مبتلابه جامعه باشد و انتخاب موضوعات هم بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بود که تاکید داشتند که قرآن برای جامعه امروز ما به عنوان نسخه شفابخش باید مورد عمل قرار گیرد و این طور نباشد که کسی به پزشک مراجعه کند و یک نسخه ای را دریافت کند ولی به آن عمل نکند؛ طبیعتا با این اوصاف دردی هم درمان نمی شود لذا موضوعاتی از این قبیل و همچنین بحث خانواده و موضوع امید که یک نیاز اساسی جامعه امروز ما است بر این اساس انتخاب شد.

 

مدیر وی خاطرنشان کرد: در حوزه کمیته اجرایی هم علاوه بر اینکه هماهنگی ها با تمام سازمان ها، نهادها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی را انجام می دهند، بحث طراحی مسابقه پیامکی و مسابقاتی که در استان ها به صورت سراسری حفظ قرآن کریم و حفظ مفاهیم را انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: مسابقه پیامکی ما به این شکل است که بر اساس آیات و مفاهیم کلیدی هر آیه سوالاتی طراحی شده است. این سوالات از طریق تمامی شبکه های صدا و سیما، فضای مجازی و کل سازمان های مربوطه به اشتراک گذاشته می شود. در این طرح روزانه به 10 نفر جوایزی اهدا خواهد شد و در انتهای طرح هم مسابقه حفظ و مفاهیم برگزار می شود که متولی اصلی این مسابقه سازمان دارالقرآن است و به 50 نفر از برگزیدگان نیز جوایزی اهدا می شود.

 

شیخ اکبری با اشاره به طراحی جشنواره هنری در هفته رشته در طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های طرح در سال گذشته و امسال مشارکت استان ها با محوریت صدا و سیما و مراکز استان ها است. 

 

مدیر شبکه قرآن با اشاره به اقدامات هر کدام از معاونت ها خاطرنشان کرد: شیوه برگزاری طرح به این شکل است که در شبکه قرآن و معاونت سیما روزانه به مدت دو ساعت (از ساعت 17 تا 19) برنامه داشته باشیم و برگزیده این برنامه هم روز بعد ساعت 11 تا 12 بازپخش می شود و در این برنامه دو ساعته ای که در شبکه قرآن و معاونت سیما طراحی شده دو ارتباط هم با مراکز استان ها برقرار می شود.

 

وی تصریح کرد: هر روز به مدت 10 تا 15 دقیقه هم به مخاطبان طرح ملی قرآن کریم پرداخته خواهد شد و هر کدام از شبکه های سیما هم به نوبه خود در مورد طرح برنامه هایی تولید و پخش خواهند کرد.

 

 

کد خبر 1069168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha