توجه ویژه امام رضا (ع) نسبت به موضوع عدالت

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) برای فقرا ارزش قائل بود و به آنها احترام می‌گذاشت گفت: امام هشتم نسبت به موضوع عدالت توجه ویژه‌ای داشت و همیشه منش عدالت‌خواهی در وجود وی بود.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) باید برای ما همیشه به عنوان یک الگوی اخلاقی در زندگی باشد.

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک جامعیت در شخصیت و وحدت در شخصیت را از ابعاد اساسی سبک زندگی امام رضا (ع) برشمرد و افزود: جامعیت در شخصیت یعنی صفات گوناگون و خصوصیات متعددی مثل تقوا، از خودگذشتگی، احترام، توجه به مقام و موقعیت اجتماعی افراد، مجاهدت در راه خدا، علم، سعه صدر و عبادت، در شخصیت امام رضا (ع) وجود داشت.

 

وی اذعان کرد: هماهنگی در اجزای شخصیت امام هشتم بود و همچنین اصول، ضوابط و قوانینی در رفتار و اخلاق وی وجود داشت که در موقعیت‌های مشابه هم، آن رفتار به شکلی یکسان از امام رضا (ع) سر می‌زد.

 

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) برای فقرا ارزش قائل بود و به آنها احترام می‌گذاشت تصریح کرد: امام هشتم نسبت به موضوع عدالت توجه ویژه‌ای داشت و همیشه منش عدالت‌خواهی در وجود وی بود.

 

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) زندگی خود را بر معیار اسلامی و طبق ضوابط مشخص شده توسط خداوند سبحان بسته بود و برای همین در دین خود قاطعیت داشت عنوان کرد: عبادت، صبر، استقامت، بخشندگی و تواضع، از دیگر خصوصیات امام هشتم هستند.

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک یاد آور شد: امام رضا (ع) با خانواده خود با مهربانیت، عطوفت، احترام و مهر و محبت برخورد می‌کرد و آن را وظیفه خود می‌دانست که این یک درس است برای ما تا با خانواده خود محترمانه برخورد کنیم و ضمن مودب، مهربان و صبور بودن، به دنبال ارتقای خانواده باشیم.

 

کد خبر 1069172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha