تشکیل بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف صنفی در سال گذشته 

محمدعلی توکلی گفت: سال گذشته توسط بازرسان سازمان صمت جنوب کرمان به طور منظم از ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی هفت شهرستان جنوبی کرمان بازدید شده و در همین راستا تعداد ۲ هزار و ۶۳۷ پرونده تخلف صنفی نیز تشکیل شده است.

«محمد علی توکلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: معاونت بازرسی سازمان صمت جنوب کرمان شامل اداره رسیدگی به شکایت های مردمی، اداره بازرسی و اداره مبارزه با قاچاق کالا است و اولویت اصلی ما رسیدگی به شکایت های مردمی بوده و در همین راستا همواره سعی شده تا در کمترین زمان ممکن به شکایات مردم رسیدگی شود.


معاون بازرسی سازمان صمت جنوب کرمان افزود: در سال گذشته این معاونت قریب ۲ هزار و ۵۵۵ فقره شکایات مردمی را دریافت کرده که از این تعداد۲۰ درصد شکایات مربوط به حوزه صنعت معدن و تجارت نبوده اما ۷۰ درصد باقی مانده شکایت های مرتبط با حوزه کاری ما بوده که برای رسیدگی به آنها پرونده تشکیل شده و برخی از پرونده ها نیز با جلب رضایت شاکی مختومه شده اند.


وی با اشاره به بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی جنوب کرمان، بیان کرد: سال گذشته توسط بازرسان این سازمان به طور منظم از ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی هفت شهرستان جنوبی کرمان بازدید شده و در همین راستا تعداد ۲ هزار و ۶۳۷ پرونده تخلف صنفی نیز تشکیل شده است.


توکلی ابراز کرد: ارزش ریالی کلیه این پرونده های تخلف صنفی ۲۳۷ میلیارد و ۷۱۳ میلیون و ۵۰۸ هزار ریال بوده که برای رسیدگی نهایی و صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ها ارسال شده اند.


 معاون بازرسی سازمان صمت جنوب کرمان با بیان این مطلب که در بحث مبارزه با قاچاق کالا گشت ها به صورت مشترک با حضور نیروی انتظامی انجام می شود، اظهار کرد: سال گذشته در بحث قاچاق کالا پنج گشت مشترک با نیروی انتظامی انجام شده و همچنین تعدادی گشت مشترک نیز با سازمان جهاد کشاورزی، اداره استاندارد و اداره غله انجام شد.


وی اضافه کرد: امسال نیز گشت های مشترک ما با سازمان جهاد کشاورزی، اداره غله و استاندارد و بهداشت فعال بوده و این گشت ها همچنان به صورت هفتگی و ماهانه در حال انجام است.


توکلی در تشریح روند رسیدگی به شکایت های مردمی، عنوان کرد: فرد شاکی می تواند به سه روش از جمله شماره گیری شماره تلفن ۱۲۴، سامانه اینترنتی ۱۲۴ و یا به صورت حضوری و مکتوب شکایات و تخلفات صنفی را به ما گزارش دهد.


 معاون بازرسی سازمان صمت جنوب کرمان تاکید کرد: بازرسین سازمان صمت از همان ساعات اولیه ثبت شکایات در سامانه بلافاصله تشکیل پرونده شده و در نهایت روز بعد پرونده برای صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.


وی ابراز کرد: برخی از شکایت ها نیاز به کار کارشناسی دارد بنابراین ممکن است که مدت زمان رسیدگی به پرونده طولانی شود اما به طور میانگین روند رسیدگی به شکایات مردمی در یک روز انجام می شود.


توکلی در خاتمه عنوان کرد: کلیه همشهریان جنوب کرمان درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، تقلب، احتکار و یا وجود انباری که مشکوک است به معاونت سازمان صمت جنوب کرمان به روش های گفته شده اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط همکاران ما در بازرسی سازمان به این موارد رسیدگی شود.

کد خبر 1069177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha