تربیت فرزندان باید برمبنای فرهنگ دینی استوار باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه باید معارف دین را به دیگران منتقل کنیم، گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را متناسب با فرهنگ و تبلیغات دینی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(یکم تیر) در گردهمایی  مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان مازندران که به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت خجسته میلاد امام هشتم حضرت رضا(ع) و تقدیر از انتخابات پرشور مردمی و انتخاب اصلح، بیان کرد: تبلیغ دین، رسالات الهی و توسعه فرهنگ دینی به‌خصوص در این ۱۶ ماهه شرایط کرونایی که هم باید با کرونا مبارزه می‌کردیم و هم نسبت به مسائل دیگر توجه داشتیم، از موارد مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نعمت داشتن امام و رهبر مجتهد و عامل به عمل، مردم با بصیرت و انتخابات برگزار شده در راستای انقلاب و تقویت انقلاب است که باید قدر بدانیم که اگر غافل شویم عواقب خوبی ندارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: ما نوکری مبلغان دین و تبلیغات دینی و اسلامی انجام می‌دهیم، اگر بحث تکریم مراجع کنندگان همه ادارات مورد توجه باشد در سازمان تبلیغات اسلامی مبلغین  و مردم ما برای حوائج تبلیغی ورود پیدا می کنند اینجا تکریم مراجعه کننده باید از همه دستگاه‌های دیگر بیشتر باشد.

 

خطیب جمعه ساری، یادآور شد: هر طلبه‌ای که وارد می‌شود را باید فرستاده‌ای از جانب خدا بدانیم موظف هستیم برایش دغدغه داشته و حمایتش کنیم، همچنین روحانیت و طلاب در همه شرایط عزت اجتماعی دارند و به لطف خداوند این مورد برایشان محفوظ است.

 

وی گفت:  امیدواریم طلاب و روحانیت در درون سازمان تبلیغات شاهد عزت و احترام باشند، بیان مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی ضرورت دارد امکانات و عدوات در این سازمان کم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امام هشتم (ع) خاطرنشان کرد: انسان باید با نعمات خوش‌برخورد باشد.

 

وی با تاکید براینکه باید معارف دین را به دیگران منتقل کنیم، گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را متناسب با فرهنگ و تبلیغات دینی تربیت کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه ۱۳ سوره رعد در خصوص تبلیغات حق علیه باطل، اذعان کرد: تبلیغات دینی باید تعمیق و ترویج شود، نتیجه این است که باید خانواده‌های ما قدرت تولیدات فرهنگی داشته باشند و فرزندان را متناسب با فرهنگ دینی خود تربیت کنند.

 

وی با تاکید بر نهادینه شدن تبلیغات فرهنگی، ادامه داد: توجه به این بخش و چاره‌اندیشی برای تولیدمثل فرهنگی توسط خانواده‌های ما ضرورت دارد، تولیدمثل فرهنگی باید صورت بگیرد، اینکه این مهارت را منتقل کنیم بزرگ‌ترین تبلیغات است، این ذخیره فرهنگی باید به نسل‌های مختلف منتقل شود‌، پس وظیفه تبلیغات اسلامی سنگین است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به لزوم همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با امور مساجد، گفت: ترسیم افق چند ساله برای مساجد سطح استان و برنامه‌ریزی در خصوص به‌کارگیری امام جماعت در این باب ضروری است، چرا که سه چهارم مساجد مازندران خالی از امام است، این فضا باید ایجاد شود تا مساجد استان تا چهار سال آینده افزایش پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امیدواریم مسجد از ما شاکی نباشد، متولیان و مسئولان مربوط باید در فکر فعال بودن مسجد باشند، مسئله دیگر اینکه در کنار سایر هزینه‌های خود به مبلغین توجه کنیم .

کد خبر 1069182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha