تالش، رضوانشهر و ماسال بیشترین میزان بیکاری را در گیلان دارند

​محمدیاری رفع مشکل بیکاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را از مهم‌ترین مطالبات مردم اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان بیکاری در گیلان مربوط به حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال است.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را در گرو مشارکت و  همکاری تمام دستگاه‌ها و قوا دانست و اظهار داشت: رفع مشکل بیکاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از مهم‌ترین مطالبات مردم محسوب می‌شود از طرفی در حال حاضر بیشتری میزان بیکاری در گیلان مربوط به حوزه انتخابیه تالش و رضوانشهر و ماسال است.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار نفر درخواست کار دارند اما متاسفانه برای آن‌ها فرصت شغلی لازم وجود ندارد عنوان کرد: برای رفع معضل بیکاری تاکنون حمایت‌هایی از بخش خصوصی انجام شده است تا بدینوسیله افراد جویای کار بتوانند جذب شوند.

 

محمدیاری همکاری و مساعدت همه مسئولان در جهت رفع معضل بیکاری را لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: اگر کلنگ اسکله تالش زده شود می‌توان برای حداقل هزار نفر به شکل مستقیم و همچنین 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرد بنابراین باید اجرای چنین طرح‌هایی در اولویت قرار گیرد.

 

وی از رایزنی‌های گسترده و پیگیری‌های خود در جهت رفع مشکلات حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال به ویژه در بخش معضل بیکاری سخن گفت و ابراز داشت: با احداث بندر در شهرستان تالش اهداف مهمی نظیر رونق تولید، اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی در منطقه محقق می‌شود به همین خاطر به جد پیگیر آن هستیم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان این خطه را استانی با مزیت کشاورزی که 38 درصد اشتغال آن و 48 درصد اقتصادش بر پایه کشاورزی استوار است اعلام کرد و بیان داشت: حدود 300 هزار خانوار گیلانی از طریق کشاورزی زندگی خود را می‌گذرانند بنابراین لازم است رفع معضلات این بخش و آسیب‌شناسی در این مورد در اولویت قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به خاموشی‌های اخیر برق هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تبعات منفی این موضوع بیشتر از همه در حوزه کشاورزی مشهود است اضافه کرد: طبق وعده دولت، سد شفارود باید تا تیرماه 1400 به صورت آزمایشی افتتاح و آبگیری می‌شد اما مشاهده می‌کنیم که روند اجرایی آن کند بوده و مطلوب نیست.

کد خبر 1069196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha