تمام سازمان های فارس برای بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت وارد عمل شوند

پاک فطرت گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) عنوان ارزشمندی برای شهر شیراز است و تمام سازمان ها از ظرفیت های خود باید برای بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت استفاده کنند.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

دهه کرامت به دهه اول ماه ذی القعده گفته می شود که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی القعده به پایان می رسد که در این ایام سازمان ها و اداره های مختلف برنامه های متعددی را در استان فارس برگزار می کنند.

ششم ذی القعده در این دهه گرانقدر به بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) تعلق دارد که بر اهمیت دهه کرامت را برای شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) می افزاید.

«سیروس پاک فطرت»، رئیس هیئت ورزش های همگانی فارس با تبریک دهه کرامت به سئوالاتی در خصوص این دهه مبارک به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

از نظر شما دهه کرامت چه میزان می تواند در معرفی سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به مردم، موفق باشد؟

دهه کرامت فرصت مطلوبی است تا سیره ائمه معصومان (ع) بیش از پیش در جامعه معرفی شود و این معرفی با تولید محتواهای مختلف به ویژه برای نسل جدید همراه باشد.

سالهاست که شیراز و فارس به عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نامگذاری شده است، دهه کرامت چگونه می تواند عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» را در ایران اسلامی، بیش از پیش مشخص و نهادینه کند؟

سومین حرم اهل بیت (ع) عنوان ارزشمندی برای شهر شیراز است و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) باید در دهه کرامت مورد توجه ویژه قرار بگیرد و تمام سازمان ها از ظرفیت های خود در این خصوص استفاده کنند.

 

توقع شما پیرامون دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) چیست؟ جامعه، فرهنگوران و مسئولین چه نقشی در این توقع دارند.

لازم است فرهنگیان، سیره اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت احمد ابن موسی (ع) را به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در جامعه ترویج دهند تا همگان از این برکات در جامعه بهره مند شوند و معرفی مطلوب حضرت شاهچراغ (ع) در این دهه مبارک موجب رشد مذهبی و فرهنگی استان فارس و شهر شیراز خواهد شد.

 

 آیا دهه کرامت که بیش از یک دهه از عمرش می گذرد، توانسته انتظارات برای معرفی حضرات به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) را برآورده کند، اگر نتوانسته چه راهکارهایی وجود دارد؟

رسانه ها با پوشش خبری اقدامات انجام شده و جشن های دهه کرامت توانسته اند نقش موثری در معرفی ائمه اطهار (ع) و به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) داشته باشند که موجب افزایش زائران این حرم مطهر در سطح ملی و فرا ملی شده است.

 

آیا به نظر شما برنامه ریزی صحیح برای این دهه می تواند در توسعه گردشگری مذهبی در شیراز، یاری رسان باشد؟

برنامه ریزی های این دهه مبارک توانسته است موثر باشد و توجه مردمی را که به ابعاد معنوی و دینی عنایت ویژه دارند را بیش از همه به خود جلب کرده است.

برنامه ریزی برای توسعه گردشگری مذهبی به ویژه در ایام دهه کرامت می تواند در مقابل دشمنان نیز که اسلام هراسی دارند، عملکرد مطلوبی ایجاد کند تا توجه به معنویات و آرمان های مذهبی افزایش یابد که تورهای مذهبی باید در این ایام بیش از گذشته تعریف و برگزار شوند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد چه اثری در دهه کرامت داشته اند؟

مساجد محلات بهترین مراکز و پایگاه برای برگزاری جشن های دهه کرامت و معرفی سیره اهل بیت (ع) به خانواده ها هستند که همواره برنامه های خوبی در این دهه مبارک برگزار کرده اند و سازمان های مختلف نیز می توانند با توجه به برنامه های محله محور در حمایت از این برنامه ها سهیم شوند.

سخن پایانی شما پیرامون دهه کرامت چیست؟

راه اندازی تورهای گردشگری برای جوانان و افرادی که تاکنون موفق به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نشده اند، برگزاری سمینارهای مذهبی در مدارس و دانشگاه ها و ... در دهه کرامت نقش موثری برای بهره گیری معنوی از این ایام دارد.

کد خبر 1069207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha