هدر دادن منابع انرژی به معنی محروم کردن نسل های آینده از این موهبت الهی است

عرفانی نسب گفت: هدر دادن منابع انرژی به معنی محروم کردن نسل های آینده از این موهبت الهی است.

«يوسف عرفاني نسب» با اشاره به اینکه با آغاز فصل تابستان و افزايش مصرف آب، توجه بيش از پيش به مبحث آب و انرژي و يادآوري صرفه جويي و مصرف بهينه آب و انرژي امري لازم و ضروري است؛ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: نزديك به سه دهه است كه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور يكم تا هفتم تيرماه يعني نخستين هفته فصل گرم سال را به نام هفته ي صرفه جويي در مصرف آب نامگذاری کرده است.

 

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اشاره به اینکه هفته صرفه جويي در مصرف آب يك فراخوان ملي براي جلب مشاركت همگاني در امر مصرف بهينه آب است، افزود: در این ایام فعاليت هاي فرهنگي گسترده اي در اين زمينه انجام مي شود .

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فصل گرما تداعي كننده مباحثي چون تبخير، كم‌آبي، صرفه‌جويي و... مي باشد و با آغاز فصل گرما مصرف آب و برق افزایش چشمگیری می یابد.

 

وی اضافه کرد: به منظور وفاق و هماهنگي در اركان وزارت نيرو و لزوم توجه همگاني، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جويي در مصرف برق نيز اين هفته با نام هفته صرفه‌جويي در مصرف آب و برق نامگذاري شده است.

 

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با تاكيد براينكه اين هفته به عنوان يك رويداد فرهنگي در افكار عمومي و رسانه‌ها جاي خود را بازكرده است، بیان کرد: هر ساله به اين مناسبت، فعاليت‌هاي فرهنگي_آموزشي بسياري براي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي در مورد آب و برق و جلب توجه افكار عمومي به اين مقوله حساس انجام مي‌شود.

عرفاني نسب به همدلی و همراهی رسانه ها با این مجموعه به منظور آگاهی بخشی عمومی تاکید کرد و گفت: افزايش آگاهي عمومي و ايجاد انگيزه و علاقه‌مندي براي مديريت مصرف آب و برق از محورهايي است كه رسانه‌هاي همگاني مي‌توانند پيرامون آن‌ها اطلاع‌رساني کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند مردم را از مشكلاتي كه در اثر مصرف بي رويه آب و برق به طور مستقیم  با استفاده نادرست از آب و همچنین غیر مستقیم با دور ریز کالاها و مواد خوراکی که برای تولیدشان آب زیادی بکار رفته که باعث هدر روی آب می شوند ،  آگاه نمایند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در واقع مصرف‌كنندگان مي‌دانند كه تلاش امروز آنان براي رفاه بيشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق براي آيندگان است و هدر دادن منابع كنوني، به معني محروم كردن نسل‌هاي بعدي از اين مواهب الهي است.

 

عرفانی نسب همچنین به  روزشمار هفته صرفه جويي در مصرف آب و انرژي در سال 1400 اشاره کرد و گفت: سه شنبه  1/4/1400 ـ  مديريت مصرف آب و برق و خانواده، چهارشنبه 2/4/1400 – مديريت مصرف آب وبرق، افكار عمومي و رسانه،پنجشنبه 3/4/1400ـ مديريت مصرف آب و برق، صنعت، سازمان‌هاي عمومي و موسسات خصوصي و جمعه 4/4/1400 ـ مديريت مصرف آب  و برق و آموزه‌هاي ديني است.

 

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي ادامه داد: شنبه 5/4/1400 ـ مديريت مصرف آب و برق، خدمات شهري و روستايي و جلب مشاركت‌هاي مردمي و خيرين، یکشنبه 6/4/1400 ـ مديريت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبيعي و حفظ محيط زيست و شنبه 7/4/1400ـ مديريت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندي نامیده شده است.

کد خبر 1069247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha