ادبیات پایداری جریانی فراگیر در کشور است

ناظمی گفت: ادبیات پایداری به عنوان بخش مهمی از ادبیات امروز ایران و فرصت‌هایی که ایجاد کرده؛ جریانی فراگیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست مشترک با فعالان ادبیات پایداری استان، رشد و نضج جریان ادبیات پایداری در استان را نیازمند حضور فعال علاقمندان این عرصه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ادبیات پایداری به عنوان بخش مهمی از ادبیات امروز ایران و فرصت‌هایی که ایجاد کرده؛ جریانی فراگیر است و در طی سالها، آثار بسیاری با محوریت پایداری و مقاومت توسط نویسندگان و شعرای این حوزه خلق شده است.

وی افزود: ادبیات پایداری در عرصه ادبیات امروز ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مقوله مقاومت و پایداری بخش اعظمی از ادبیات معاصر را بخود اختصاص داده و از این رو باید توجه ویژه‌ای به این بخش از ادبیات صورت گیرد.

ناظمی تصریح کرد: رشد و نضج و بالندگی ادبیات پایداری در استان به صورت دستوری و بخشنامه‌ای امکان‌پذیر نیست؛ بلکه باید علاقه‌مندان و کسانی که در این حوزه دغدغه دارند وارد میدان شده و بسترهای لازم را فراهم نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تأمل و تحقیق در حوزه ادبیات پایداری و تبیین ابعاد گوناگون دفاع مقدس ملت ایران با بهره گیری از زبان گویای ادبیات یکی از ضرورتهای انکارناپذیری است که با نگرشی حرفه‌ای و درخور، مورد توجه جد ّی ِ اصحاب قلم و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

ناظمی تاکید کرد: علاقه‌مندان و فعالان این عرصه باید مطالعات خود را روزآمد کنند و اهتمام جدی برای خلق کتاب‌های ارزشمند در این حوزه داشته باشند.

وی، در ادامه خواستار ایجاد تشکلی برای فعالان ادبیات پایداری در استان شد و گفت: ادبیات پایداری و دفاع مقدس در عین توانمندی و پیشینه‌ای غنی در استان، ‌متاسفانه فاقد تشکلی است که بتواند  علاقمندان این حوزه را دور هم جمع کرده و فاصله‌ها را نزدیک کند،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ایجاد تشکل جامع فعالان این عرصه امری ضروری است و باید زمینه دیدار شاعران و نویسندگان این حوزه با یکدیگر و تعامل بیش از پیش که تاکنون مورد غفلت واقع شده است،  فراهم شود.

کد خبر 1069264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha