عدم شناخت جایگاه امامت موجب انحراف جامعه اسلامی می شود

حجت الاسلام احمدی ادیب عدم شناخت از جایگاه امامت را عامل انحراف جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: باید مقام امام و ولی را درک کرد زیرا عدم شناخت این جایگاه جامعه را به انحراف می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «احمدی ادیب» شامگاه (سه شنبه،1 تیر) در مراسم ولادت امام رضا(ع) در حسینیه شاهد و ایثارگر با بیان اینکه باید در مسیر امام رضا(ع) گام برداریم گفت: امام رضا (ع) در طول حیات خود با سه حاکم مامون هارون و محمد امین هم‌عصر بودند که توسط مامون به شهادت رسید.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه جوانان باید با زندگی ائمه (ع) به ویژه امام رضا(ع) آشنا باشند، امامت و ولایت را از منظر امام رضا(ع) تشریح کرد و افزود: از بزرگترین انحرافات در جامعه اسلامی انحراف از مسیر امامت و ولایت بود. اگر جامعه بعد از پیامبر اکرم(ص)، امامت و ولایت را قبول می کرد و اجازه نمی دادند امامت و خلافت از هم جدا شده و هر کسی بر مسند امامت تکیه زند و جایگاه امامت  را تنزل دهد.

 

احمدی ادیب با اشاره خداوند در قرآن کریم مقام امامت را بالاتر از نبوت می‌داند اظهارداشت: امام راهنمای هدایت همه انسان‌ها است و در سختی‌ها از او دستگیری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر کس از امام جدا شود، گمراه است و به تدریج به هلاکت می‌رسد تصریح کرد: توحید بدون ولایت اسلام نیست. توحید ضامن ایمان فرد و هدایت جامعه است و توحیدی که بتواند جامعه را به تعالی برساند توحید با ولایت است.

 

این خطیب برجسته تاکید کرد: ولایت و امامت تنها یک جایگاه سیاسی، اجتماعی نیست بلکه جایگاه منصوب از سوی پروردگار است.

 

وی با تصریح اینکه امام زمامدار حکومت و پیشوای جامعه است که زمامت دین را بر عهده دارد تصریح کرد: باید جایگاه امامت را در جامعه تبیین کنیم.

 

احمدی ادیب عدم شناخت از امامت را عامل انحراف جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: باید مقام امام و ولی را درک کرد و عدم شناخت این جایگاه جامعه را به انحراف می‌کشاند.

 

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال خدشه‌دار کردن جایگاه علمی امام رضا(ع)با برگزاری مناظره بود تصریح کرد: امروز هم دشمن به دنبال ضربه به جایگاه ولایت فقیه است و باید جلودار امامت بوده و آن را حمایت کنیم.

 

این خطیب برجسته در پایان به انتخابات و توطئه دشمن در کمرنگ جلوه دادن آن و نفوذ کلام رهبری در مشارکت حداکثری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب برای مقابله با این توطئه، وارد میدان شده و مردم را دعوت به حضور گسترده کرد و این نشانه ضعف ما در انجام وظایفمان است در حالی که امامت و ولایت یعنی آن را با جان و دل بپذیریم و جلودار باشیم.

 

کد خبر 1069322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha