صرفه جویی ۲۰  درصدی لازمه عبور از بحران کم آبی است

حسین خانی گفت: مردم اگر در مصارف خود ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه جویی داشته باشند می توانیم از این بحران آب عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی حسین خانی» با اشاره به کمبود آب و ضرورت صرفه جویی در این حوزه بیان کرد: بارندگی ها امسال نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد کاهش داشته است و همین امر سبب شده افت آب های زیرزمینی را در چاه ها داشته باشیم.

 

قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین ادامه داد: ما آب شهر قزوین را از طریق 60 حلقه چاه با دبی یک هزار و 425 لیتر در ثانیه تأمین آب می کنیم.

 

وی عنوان کرد: با شروع فصل گرما مصرف آب افزایش داشته و بالای 35 درجه دما و تداوم افزایش دمایی که در این ایام داشتیم سبب شده مصرف آب بیشتر شود و در برخی مناطق شهر با کاهش محسوس فشار آب مواجه شویم.

 

حسین خانی اعلام کرد: میزان تولید آب ثابت است که از طریق 60 حلقه چاه آب تأمین می شود ولی میزان مصرف باید بین مشترکان توزیع شود و در این مقطع زمانی کولرهای آبی که مصرف زیادی را به خود اختصاص می دهند وارد چرخه بهره برداری در منازل شدند و این امر سبب شده تا مصرف آب افزایش یابد.

 

وی تأکید کرد: با توجه به این موضوع شهر را به سه بخش تقسیم کردیم تا بتوانیم عدالت محور توزیع آب را در مناطق مختلف شهر داشته باشیم.

 

قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین خاطر نشان کرد: در استان قزوین همه منابع آب شهرهای استان را از طریق منابع آب زیرزمینی و چاه ها تأمین می کنیم و در دیگر استان ها این تأمین آب از طریق آب های سطحی است.

 

وی یادآور شد: مردم اگر در مصارف خود 20 تا 25 درصد صرفه جویی داشته باشند می توانیم از این بحران آب عبور کنیم.

 

کد خبر 1069347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha