افزایش قیمت نهاده‌ها و تمام هزینه‌های دامداران عامل افزایش قیمت شیر خام

مقدسی درباره علت افزایش قیمت شیر خام گفت: علت افزایش قیمت شیر خام افزایش قیمت نهاده‌ها و تمام هزینه‌های دامداران طی سال گذشته و ۳ ماه نخست سال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید احمد مقدسی شب گذشته (سه شنبه اول تیر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه دو هفته پیش در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام مورد بررسی قرار گرفت، اما از ما خواهش کردند قیمت تا بعد از انتخابات اعلام نشود، گفت: ما هم قول دادیم مساعدت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت کارگروهی را در وزارت جهاد کشاورزی با حضور گیلان پور و رضایی دو معاون وزیر جهاد کشاورزی و تابش رئیس سازمان حمایت و تشکل‌های بخش تولید تشکیل دهد و قیمت ۶۴۰۰ تومان در گاوداری مصوب شد، درباره علت افزایش قیمت شیر خام هم گفت: از اول سال تاکنون همه هزینه‌های دامداران با قیمت‌های جدید بوده و ۲ سال است که به علت خشکسالی بی سابقه، ۳ قلم نهاده که ۱۰۰ درصد تولید داخل است مثل کاه که از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان و یونجه پارسال ۲۵۰۰ تومان بود الان به ۵۸۰۰ تومان رسیده و ذرت علوفه‌ای پارسال ۶۰۰ تومان بود به ۱۸۰۰ تومان رسیده است.

 

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان این که مدافع تعیین قیمت در عرضه و تقاضا تاکید کرد: این قیمت مصوب شده و قول داده اند امروز آن را ابلاغ کنند.

 

وی خطاب به سخنگوی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران گفت: دامداری که دارد ۶۵ تا ۷۰ درصد ماده اولیه محصولاتش شما را تولید می‌کند دارد از بین می‌رود.

 

کد خبر 1069358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha