از برپایی اردوی پارک ایران کوچک تا پخت ۸۸۰ پرس غذای گرم برای محرومان

دهه کرامت در کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) دهقان ویلای کرج در قالب توجه به نیازمندان ۸۸۰ پرس غذای گرم و توزیع میان محرومان به نیابت از امام مهربانی ها و برپایی اردوی پارک ایران کوچک برگزار شد.

خبرگزاری شبستان - البرز: دهه کرامت برای مردم البرز یک فرصت به منظور خدمت گذاری بیشتر و بهتر به عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) است، آنچنان که کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مبنای محوری در این جریان فرهنگ همواره نقش موثری دارند.

 

ایام متبرک به میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قلب مردم البرز به وسعت دایره بی انتهای محبت و عشق گسترده می شود و مأمنی می گردد برای اقدام عملی در جهت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان.

 

در این خصوص ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به عنوان پیش قراول اجرایی ویژه برنامه های دهه کرامت با بهره مندی از بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان البرز در خط مقدم فعالیت های خدمت رسانی به مناسبت دهه کرامت است.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی(ع) در دهقان ویلای کرج به عنوان یکی از مراکز و خاستگاه های برپایی آئین دهه کرامت است که هر ساله با برپایی ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در زمینه دهه کرامت توانسته است نسبت به ترویج فرهنگ رضوی اقدام نماید. 

 

دهه کرامت فرصت خدمتگذاری به محرومان 

 

« مرتضی حسین زاده» با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام مهربانی ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: محوریت برنامه های دهه کرامت تبیین فرهنگ رضوی و معارف الهی است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) در دهقان ویلای کرج افزود: به مناسبت دهه کرامت و با هدف توجه به نیازمندان ۸۸۰ پرس غذای گرم و توزیع میان محرومان به نیابت از امام مهربانی ها انجام شد. 

 

 

از جمله طرح های مرتبط با دهه کرامت که از سال گذشته در قالب برنامه کانون فرهنگی مسجد اجرایی می شد، طرح سه شنبه های تکریم با هدف شناسایی نخبگان، خانواده شهداء و ... در سطح محل و تکریم آنان است. 

 

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به محرومان بیان کرد: از جمله برنامه های ایام دهه کرامت توجه به محرومان و مستضعفان است که در قالب قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی نسبت به تأمین نیاز محرومان در سطح منطقه اهتمام دارد.

 

به گفته وی، همکاری و هم افزایی فکری و معرفتی به منظور تحقق مسجد تراز اسلامی از جمله برنامه های هدفمند و اثرگذاری است که همواره نسبت به آن در روند فعالیت های مسجدی توجه می شود.

 

 

حسین زاده ادامه داد: به مناسبت دهه کرامت با هدف تجلیل از مقام دختران، اردوی یکروزه ویژه آنان در پارک اقوان کرج برگزار شد که این مهم متناسب با روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و توجه به مقام دختر محقق شد. 

 

توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ضرورت است

 

« ناصر مقدم» نیز در این رابطه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: امروزه یکی از ضرورت های فرهنگی مورد نیاز در جامعه توجه به فرهنگ رضوی است که در قالب خود بسیاری از ارزش های ایمانی و الهی را تقویت و گسترش دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تبیین و ترویج فرهنگ رضوی به عنوان یکی از شاخص ترین مولفه های اساسی در جامعه اسلامی تلقی می شود که توجه به ان می تواند بستری از کارآمدی فرهنگی و سیاستگذاری عمیق فرهنگی را احیاء و جریان سازی کند.

 

بازنگری به ارزش های دینی و معرفتی در دهه کرامت

 

« حجت الاسلام راست روش» نیز در جریان اهمیت دهه کرامت و نقش محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: دهه کرامت فرصت بازنگری به ارزش های دینی و معرفتی است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز افزود: دهه کرامت هر ساله از روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که می توان با روشنگری و تبیین از طرف کارشناسان دینی به عنوان دهه ای پرفضیلت و برکت در جهت ترویج ارزش های اخلاقی و ایمان محور باشد.

 

حجت الاسلام راست روش خاطرنشان کرد: ارزش های دینی و ایمانی به عنوان مهمترین چارچوب های اخلاق مدارانه همواره مورد نظر علمای دینی و امامان مسجد است به همین منظور کانون های فرهنگی هنری مساجد با راهنمایی و هدایت این عزیزان در جهت تبیین و ترویج فرهنگ رضوی نقش ویژه ای دارند.

 

*مهدیه دانایی

 

 

 

کد خبر 1069392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha