۶  مصلی نماز جمعه در فارس طی مدت ۱۰ سال به مرحله بهره برداری رسیده است

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به اینکه در این مدت ۱۰ سال حدود ۲۰ میلیارد تومان حذب اعتبار کشوری و استانی توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس انجام شد، گفت: ۶ مصلی نماز جمعه در فارس طی مدت ۱۰ سال به مرحله بهره برداری رسیده است اما نیاز به تکمیل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، امروز (چهارشنبه 2 تیر) در همایش ائمه جمعه فارس و مراسم تودیع و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: از سال 81 به عنوان امام جمعه بوانات حضور یافتم و از سال 90 خادم ائمه جمعه بودم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به اینکه در این مدت 10 سال حدود 20 میلیارد تومان حذب اعتبار کشوری و استانی توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس انجام شد، افزود: عمده این اعتبارات در حوزه ساخت و ساز بود و یک میلیارد تومان در بخش خودرویی هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد تومان هم در بخش جذب تعمیرات هزینه شده، اظهار کرد: در این 10 سال 16 نهاد نماز جمعه در فارس اضافه شد در سال 90 تنها 60 حوزه نماز جمعه وجود داشت.

حجت الاسلام ملک مکان با یادآوری این مطلب که در طول این ایام 30 باب منزل نهاد نماز جمعه ساخته یا خریداری شد، اظهار کرد: 6 مصلی نماز جمعه در فارس طی مدت 10 سال به مرحله بهره برداری رسیده است اما نیاز به تکمیل دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 دفتر هم ساخته شده است، افزود: 500 میلیون تومان هم تجهیزات در سال 99 و امسال هم در اختیار دفتر نماز جمعه قرار دادیم.

حجت الاسلام ملک مکان با یادآوری این مطلب که تکریم ائمه جمعه پیشکسوت در دستور کار بود و تشویق ائمه جمعه جوان از دیگر اقدامات بوده است، اظهار کرد: تکریم همسران و خانواده های ائمه جمعه، تجلیل از فرزندان ممتاز ائمه جمعه، اجرای بخش اختصاصی خبر نماز جمعه، برگزاری 50 همایش استانی و 150 همایش شهری و 150 مورد تودیع و معارفه از جمله برنامه های این ایام است.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم، حجت الاسلام «عادل حاجی پور»، به عنوان رئیس جدید دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس معرفی و از زحمات حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس تجلیل شد.

کد خبر 1069397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha