استقبال مردم چهارمحال و بختیاری از جشنواره کتابخوانی رضوی

فرهادی گفت: در نخستین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی پنج هزار و ۴۱ نفر در بخش‌های مکتوب و آنلاین این برنامه فرهنگی شرکت کردند که این آمار در سال گذشته به حدود ۴۰ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد فرهادی» در دیدار با امام جمعه شهرکرد، به روند رو به رشد استقبال مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره پنج هزار و ۴۱ نفر در بخش‌های مکتوب و آنلاین این برنامه فرهنگی شرکت کردند که این آمار در سال گذشته به حدود ۴۰ هزار نفر افزایش یافت.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی امسال با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) و همچنین افزوده شدن رشته‌های نقاشی، پویش کتاب‌خوان، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک ‌نویسی، شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی برگزار می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در این دوره از جشنواره  برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران ۲ بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین در این دوره شش عنوان کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان  و جوان و بزرگسال معرفی ‌شده است که کودکان علاقه‌مند می‌توانند در ۲ رشته نقاشی و پویش کتاب‌خوان به ازای هر ۲ کتاب، شرکت کنند.

 

فرهادی یادآور شد: در رده سنی کودکان چهار تا ۱۲ سال، کتاب‌ های «زندگی امام رضا (ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انتشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان (ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و در رده سنی نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال نیز کتاب‌های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان (عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، به عنوان منابع یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

 

وی، منابع بخش جوانان و بزرگ‌سالان را نیز «چشمه‌ های بهشت»، «گزیده عیون اخبارا لرضا (ع)» اثر محمدهادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ‌ های دانشجویی، مهدویت» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف اعلام کرد.

 

گفتنی است: در دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی،  کوثر رفیعی، بهراد قاسمی دهکردی و معصومه شیخی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب در بخش‌های پویش مجازی، پویش گروهی و نقاشی نوجوانان منتخب مرحله کشوری و ۱۴۸ نفر نیز به منتخب استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کد خبر 1069398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha