بازگشت ۵۰ واحد تولیدی به چرخه تولید/ رفع موانع موجب ایجاد انگیره در واحدهای تولیدی می شود

بخشنده با بیان اینکه با اقدامات موثر بالغ بر ۵۰ شرکت تعطیل، نمیه تعطیل و مشکل دار به چرخه تولید برگشته اند، گفت: مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مسئولان اجرایی و صاحبان واحدهای تولیدی از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام، صبح امروز در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی «ایلام سرنگ» و «پویا نخ ایلام» به منظور پیگیری مسائل و در راستای رفع موانع تولید این دو واحد تولیدی، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در دادگستری استان ایلام در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید و همچنین تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ورود دستگاه قضایی برای کمک به تحقق شعار سال تشکیل شده است.

 

«عبدالوهاب بخشنده» با بیان اینکه این ستاد از بدو تشکیل تا کنون پیگیر راه اندازی و رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی  در قالب پیگیری ها، بازدیدهای میدانی و بررسی مشکلات آنان در استان بوده است، افزود: در این راستا مشکلات مختلف حوزه های بخش ها و اوحدهای تولیدی استان شناسایی و ریشه یابی شده است که بر این اساس بسیاری از واحدهای تولیدی مشکلات قانونی داشتند و برخی نیز در بخش تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی با مشکلاتی مواجه بودند  که ما در این موضوعات ورود کردیم و در ستاد اقتصادی مقاومتی و رفع موانع تولید پیگیری های لازم انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه  مسکلات واحدهای تولیدی استان با حضور مسئولان استان در جلسات مختلف مطرح و بررسی و راهکاری های برگشت این واحدها به تولید در قابل مصوبه اجرایی شده است، ابراز کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بحث های مختلف بازگشت به چرخه تولید، بحث اشتغال و سودهی واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت تلاش شده است که حمایت های قانونی از این واحدهای تولیدی انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام به بازدیدهای مختلف با حضور مسئولان از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها مشکلات واحدهای تولیدی با حضور مسئولان اجرایی و مربوطه و مسئولان واحدهای تولیدی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و تصممیات لازم جهت رفع این مشکلات اتخاذ می شود.

 

بخشنده بیان کرد: در بخشی از مشکلات البته خود صاحبان واحدهای تولیدی باید پای کار باشند و تنها این نیست که مسئولان همکاری لازم را انجام دهند، مسئولان عالی قضایی کشور هم اعلام کردند که استان ایلام در خصوص راه اندازی واحدهای تعطیل، نیمه فعال و مشکل دار رتبه خوبی در کشور کسب کرده است البته نتیجه کار برای ما بسیار مهم تر از کسب رتبه است که با فعالیت های انجام شده بتوانیم در امر تولید و اشتغال استان موثر واقع شویم.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی در استان بحث شرکاء است، ابراز کرد: در چنین واحدهای که شرکای کارخانه با هم به مشکل مواجه بودند، تلاش شده در نشست صلح و سازش و بررسی مشکلات، تفاهم لازم برای راه اندازی کارخانه ها ایجاد شود و چنانچه هم مشکل حل نشد از مجاری قانونی که قانونگذار مشخص کرده است، وارد عمل شده و در راستای راه اندازی واحدهای تولیدی اقدامات لازم صورت گرفته است و  همین امر نیز یرای راه اندازی واحدهای تولیدی ایجاد انگیزه کرده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام تصریح کرد: البته ما فقط به این بازدیدها بسنده نمی کنیم و در فواصل مختلف بازدیدهای مجدد انجام می شود  در فواصل دیگر اقدامات انحام شده و پیگیری مسئولان در راستای راه اندازی و رفع موانع  بررسی خواهد شد.

 

بخشنده با اشاره به اینکه در مرحله اول واحدهای تولیدی که هم در تولید موثر هستند هم در اشتغازایی ظرفیت خوبی در استان داشته باشند در ستاد رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: برخی از شرکت ها و واحدهای تولیدی در صورت راه اندازی هم بازدهی لازم را با توجه به طرح ندارند و برخی از واحدها نیز اشتغالزایی پایینی دارند که در واقع صرفه اقتصادی هم برای مالک خود را ندارند و بر این اساس واحدهای بزرگ استان که دارای مشکل بودند در مرحله اول در این ستاد مورد توجه قرار گرفتند.

 

وی ابراز کرد: در بسیاری از موارد متاسفانه طرح های اوحدهای تولیدی بدون نیاز سنجی در استان واگذار شده و کارایی لازم را ندارند و در استان جوابگو نبوده اند و بسیاری از طرح ها نیز  مجری طرح، کننده کار نبوده است ولی با همه این اوصاف، باز هم هدف این است که کارخانه و واحدهای تولیدی راه اندازی  شده و ایجاد اشتغال در استان انجام شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با تاکید بر اینکه ظرفیت سنجی واحدهای تولیدی در استان باید انجام گیرد که دچار مشکل نشوند، گفت: در حوزه رفع موانع تولید مسئولان استان با هم همدل و پیگیر هستند، در حوزه دستگاه قضایی، بازرسی، دادستانی و همچنین استانداری پای کار هستند.

 

بخشنده تاکید کرد: هدف جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بر این بوده که با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و قضایی، زمینه تولید و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی در استان فراهم شود و الحمدالله شرکت های مهم که در استان در زمینه میزان تولید و اشتغالزایی وجود داشته است راه اندازی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات موثر بالغ بر ۵۰ شرکت تعطیل، نمیه تعطیل و مشکل دار به چرخه تولید برگشته اند، یادآور شد: البته راستی آزمایی های لازم  پس از راه اندازی و رفع مشکلات، برای این واحدهای تولیدی انجام می شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در پایان با تقدیر از پای کار بودن همه مسئولان استان در رفاع مشکلات واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: در زمینه مشکلات واحدهای تولیدی با بانک ها نیز تاکید شده است که در صورت واگذاری یک واحد تولیدی به بانک در اثر بدکاری، باید واگذاری به نحوی باشد که موجب  تعطیلی واحد تولیدی نشود.

 

کد خبر 1069443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha