فعالیت ۹۲۵ هیئت مذهبی در ایلام/ راه اندازی ۵ پایگاه فرهنگی اجتماعی در مناطق حاشیه ای

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲۵ هیئت مذهبی و ۳۵ کانون فرهنگی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی در استان فعالیت می کنند، گفت: در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی ۵ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مطبوعات این استان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲۵ هیئت مذهبی، ۳۵ کانون فرهنگی، ۱٠ انجمن و بیش از یک هزار مداح در سطح استان فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام«محمد فتاحی» با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵٠ کانال مذهبی توسط تشکل های دینی ایجاد و ۷٠٠ مکان تبلیغی در سطح بقاع متبرکه و مساجد در زمینه ترویج برنامه های فرهنگی و دینی فعالیت می کنند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمامی حوزه ها فرهنگی و دینی نخبگان تبلیغی را جهت انجام فعالیت های گسترده در سطح استان به کار گیری نموده است.

 

وی یادآور شد:در بحث زیر ساخت های فرهنگی این سازمان با مشکلات متعددی مواجه است به طوری که ۶٠ مبلغ تحت پوشش با عدم خانه عالم همراه و نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ دینی بین مردم تاثیرگذار است، ابراز کرد: بر حسب فرمایشات رهبر انقلاب، سازمان منشاء خدمات و برکات فراوان در جامعه می باشد که در طول فعالیت چهار دهه این نهاد در حوزه فرهنک دینی به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

 

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به فعالیت این نهاد در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، یادآور شد: در راستای اجرای طرح مواسات سال گذشته ۲میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان کمک نقدی در سطح استان از خیرین، افراد نیکوکار و .. جمع اوری و بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

 

وی بیان کرد: دایره سازمان تبلیغات اسلامی جهت حضور آحاد مختلف جامعه اعم از بازاریان، کارمندان، واحدهای صنفی و غیره باز است و در این زمینه محدودیتی برای فردی وجود ندارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: در راستای ترویج دین در قالب هنر، آثار مفاخر ۱۰ مداح پیشکسوت استان توسط گروه های هنری جمع آوری و در قالب نرم افزار در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به اینکه دو مدرسه صدرا (معارف اسلامی) در سطح دو شهرستان ایلام و دره شهر زیر نظر این سازمان فعال است، گفت: با شناسایی آسیب ها، ۵ پایگاه فرهنگی اجتماعی راه اندازی شد که از این تعداد ۳ پایگاه در حاشبه شهر ایلام قرار دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال بیش از ۶۰ برنامه شاخص در ایام های مختلف توسط این سازمان در سطح استان برگزار می شود.

کد خبر 1069475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha