حمایت بودجه‌ای مجلس از توسعه و پویایی کتابخانه های عمومی/یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی  باید دقیق اجرا شود

ولیپور از تلاش مضاعف نهاد کتابخانه‌ها برای تزریق اعتبارات بخش فرهنگی و کتابخانه ای با همکاری نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز(دوم تیرماه) در جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها که با حضور فرماندار چالوس،  معاونین اداره کل کتابخانه ها و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای مازندران به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) و تشکر از تلاش همه همکاران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اقدامات و تلاش های جناب آقای مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی برای پیگیری و تحقق افزایش حقوق کتابداران در راستای بررسی وضعیت معیشت کتابداران   قدرددانی کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران توسعه و تجهیز کتابخانه ها در سطح استان را از اهداف مهم این نهاد در سال جاری عنوان کرد و گفت: باتوجه به سابقه دیرین مثبت فرهنگی در مازندران نیازمند توجه بیشتر در این بخش را می طلبد.

 

وی بیان کرد: در دو سال اخیر نهاد کتابخانه های عمومی برای تخصیص بودجه به طرح های فرهنگی و کتابخانه ای تلاش زیادی را با همکاری نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق انجام داده است تا بتوانند اعتبارهای بخش فرهنگی و کتابخانه ای را ترمیم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استان مازندران با وجود تمام تنگناهای اعتباری برنامه های شاخص و مهمی را اجرا کرده است، تصریح کرد: بخش اعظمی از برنامه های فرهنگی استان توسط کتابخانه های عمومی استان در حال انجام شدن است.

 

ولیپور با اعلام اینکه نگاه فرهنگی بسیاری از مسئولان و مردم به کتابخانه های عمومی تغییر کرده است، افزود: کسب رضایت اعضای کتابخانه ها و گسترده ساختن دایره مخاطبان از دیگر وظایف مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

 

وی در بخش دیگری به اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: ۶ عنوان کتاب به عنوان منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شده است و این جشنواره در ۱۰ بخش موضوعی و در فضای مجازی برگزار می شود.   

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران  با تاکید بر اجرای جدی و دقیق جشنواره کتابخوانی رضوی  درباره ویژگی های این دوره از جشنواره اظهار کرد: منابع کمتر،  ایجاد قالب های جدید متناسب با سلایق مختلف،  گروه سنی کودک در دو بخش  ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

 

کد خبر 1069526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha