زنان نسبت به آرمان های اسلامی حساس باشند

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه باید زنان نسبت به آرمان های اسلامی خیلی حساس باشند، گفت: بانوان باید با توجه به شخصیت و کرامتی که اسلام به آن‌ها داده است، در جامعه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲ تیر) در دیدار با بانوان فعال سیاسی استان با تبریک ولادت امام رضا(ع) و حماسه بزرگ مردم شریف ایران، اظهار کرد: جایگاه سیاسی بانوان از دیدگاه اسلامی یک ضرورت است و انسان مسلمان باید به ولایت الهی، دین اش را استوار کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست جامعه به معنی تدبیر جامعه است، گفت: زنان همواره از صدر اسلام تاکنون در صحنه‌های مختلف سیاسی حضور چشمگیر داشته اند.

 

وی با اشاره به جايگاه سياسی زنان در صدر اسلام، یادآور شد: حضور زنان بزرگی چون حضرت خدیجه (س) و نقش ایشان در پیشرفت اسلام، دفاع جانانه حضرت زهرا (س) از ولایت حضرت علی (ع) تا پای جان و شهادت، بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مسئله ولایت فقیه در رأس امور فقهی است، ادامه داد: جایگاه ولایت هم در فقه و هم کلام است بنابراین اصل قضیه جزو ضروریات و به هیچ نحوی قابل تردید نیست.

 

امام جمعه بیرجند به تعبیر انحرافی از سیاست در جامعه اشاره کرد و افزود: اینکه برخی افراد حقوق جامعه و حکومت دینی را مثل گوشت قربانی تقسیم می کنند، این سیاست نیست.

 

وی بیان کرد: در فقه دین هیچ موضوعی را نمی شود طرح کرد که دین خدا روی آن حکم نداشته باشد که اعم آن مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح های مدیریت و سیاست اسلامی به گونه ای است که زنان نیز جایگاه ویژه ای دارند، گفت: بانوان باید با توجه به شخصیت و کرامتی که اسلام به آن‌ها داده است، در جامعه فعالیت کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اشتغال و جایگاه اداری زنان منع نشده و خیلی جاها ضرورت جامعه است اما حلوای شیرینی نیست که زنان مومن برای آن تلاش کنند، افزود: بسیاری از مسائلی که غربی ها برای حقوق زنان مطرح می کنند براساس کرامات و ارزش دینی نیست که خداوند به زنان داده است.

 

وی به اهمیت تربیت و پرورش انسان توسط زنان اشاره و تأکید کرد: در سیاست اسلام، انسان استاندارد باید پرورش داده شود و این کار هر کسی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گلایه از رهاشدگی فضای مجازی در دست بیگانگان، عنوان کرد: با چنین شرایطی آیا انتظار دارید فرزندان ما سالم بمانند؟

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه باید زنان نسبت به آرمان های اسلامی خیلی حساس باشند، افزود: البته به آینده خیلی امیدواریم که دشمنان از آن سوی مرز‌ها برای ما و جوانان مان تکلیف تعیین نکنند چرا که کار دشمنان، دشمنی است و دشمن هیچ وقت خیر و سعادت ما را نمی‌خواهد. 

 

وی بیان کرد: انتخابات ایران اسلامی یکی از صحنه‌های گویای مشارکت زنان در تعیین سرنوشت کشور است.

 


 

کد خبر 1069560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha