جزییات اشتغالزایی و  اعطای تسهیلات بنیاد برکت

مدنی جزییات اشتغالزایی و اعطای تسهیلات بنیاد برکت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «امیر حسین مدنی» در نشست خبری به خود اصحاب رسانه گفت: یکی از فعالیت های مهم ما در بنیاد برکت اشتغال زایی است.

 

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: ۳۴۶  هزار و ۳۲اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در ۲۹۷ شهرستان ایجاد کرده ایم. اسامی افرادی که برای آن ها اشتغال ایجاد کرده ایم وارد سامانه بنیاد برکت شده است و مشخص است برای چه تعداد اشخاص چه اشتغال هایی ایجاد شده است.

 همچنین وی با اشاره به  طرح ویژه ایجاد اشتغال برای کولبران گفت: ۱۴ درصد زن کولبر ۸۶ درصد آقایان صاحب کار شده اند. برای یک هزارو ۱۰۹ معلول شغل و برای شش هزارو ۵۸۵ زن سرپرست خانواده اشتغال ایجاد کرده ایم.

 

مدنی تصریح کرد: ۳۰ ماه در کنار کسانی که به لحاظ شغل توانمند می شوند هستیم تا شغل آن ها پایدار باشد.

 

مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد برکت دارای  واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ  است که بیش از ۲۰۰ هزار شغل را در ۱۴ سال اخیر موجب شده است.

 

مدیر عامل بنیاد برکت ادامه داد: بیشتر فعالیت ها بنیاد برکت برون سپاری شده است و ما در این نهاد تنها ۴۰ نیروی انسانی داریم.

 

مدنی درباره پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال گفت: امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع  با مشارکت بانکها و مردم داریم. وام های قرض الحسنه در مشاغل خرد تا ۷۰ میلیون تومان است. در مشاغل خانوادگی از صد تا دویست و پنجاه میلیون تومان نیز وام اعطا می شود.

وی بیان کرد: مشاغل نوع ۲ تا یک میلیارد تومان تسهیلات دارند و مشاغل بنگاهی نیز تا ۵۰۰ میلیون تومان وام داده می شود مشارکت نوع سه  نیز از ۱ تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

 

مدنی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی به دلیل مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها رخ داده است گفت: بخشی از این اتفاق نیز دلایل اجتماعی و فرهنگی دارد و آن بخش که مربوط به شغل و اقتصاد است، سعی می‌کنیم با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها نسبت به بازگشت افراد از حاشیه شهرها اقدام کنیم.در سال جاری حداقل پنج هزار طرح در حوزه مهاجرت معکوس ایجاد می‌کنیم که در این صورت ۳۰ هزار مهاجرت معکوس رخ خواهد داد.

 

وی درباره نحوه ورود به این پویش گفت: مردم می‌توانند از طریق سایت و اپلیکیشن بنیاد برکت به سامانه ثبت نام متقاضیان مهاجرت معکوس مراجعه و ثبت نام کنند.

کد خبر 1069579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha