مدرسه دارالقرآن آبادان کلنگ زنی شد

به مناسبت دهه مبارک کرامت و همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام رضا (ع) مدرسه دارالقرآن آبادان امروز (چهارشنبه ۲ تیر) در زمینی به مساحت در مساحتی بالغ بر ۹۵۰ متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، مدرسه دارالقرآن آبادان در موسسه 14 معصوم (ع) این شهرستان ظهر امروز (چهارشنبه 2 تیر) طی آئینی با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان، نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و مدیر مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان کلنگ زنی شد.

 

در این آئین «سید محمد مولوی» یکی از الزامات اجرایی و زیربنایی سند تحول بنیادین را توجه به مراکز فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی دانست و اظهار کرد: مقدمه این الزامات ایجاد فضایی کاملا منطبق بر شاخص های قرآنی است.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز دارالقرآن 14 معصوم (ع) آبادان ماحصل سال ها تلاش و زحمات دست اندرکاران امر است که در این راستا هم نسل های خوبی را تربیت کرد و نخبگان قرآنی را نیز در سطح بین المللی تربیت داد و هم اکنون جامعه ما از وجود این تربیت شدگان و نخبگان قرآنی بهره مند شده است.

 

وی با اشاره به کمبود مدرسه قرآنی در شهرستان آبادان تصریح کرد: این کمبود در سطح شهرستان احساس می شد و خوشبختانه با فعالیت بسیار خوب سازمان نوسازی کشور و اداره کل نوسازی خوزستان این شرایط فراهم شد و امروز ما این آئین را برگزار کردیم.

 

مولوی تاکید کرد: امیدواریم خیر و برکت این اقدام هم اخروی و هم دنیوی نصیب دست اندرکاران این امر خیر شود و نسل آینده و دانش آموزان ما از این فضای قرآنی بهرمند شوند.

 

«علی قربانی» نیز عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز توانستیم در شهرستان آبادان برای کلنگ زنی احداث مدرسه دارالقرآن حضور پیدا کنیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان مساحت ساخت مدرسه دارالقرآن آبادان را 950 متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: این دارالقرآن با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور طی مدت 2 سال احداث خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم این اقدام هدیه برای نخبگان قرآنی شهرستان آبادان که مورد تاکید نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی است باشد.

 

قربانی بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری های بسیار خوبی در زمینه آموزش و نوسازی مدارس خوزستان به ویژه در شهرستان آبادان صورت گرفت.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: این مدرسه کاملا برای دارالقرآن طراحی شده و نگرانی بابت تقویت و تجهیز این ساختمان نداریم، از همه همکاران و پیمانکار هم می خواهیم در این زمینه کوتاهی صورت نگیرد تا بتوانیم در اسرع وقت این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 

وی به اجرای پروژه نوسازی مدرسه استقلال آبادان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری های نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و از آنجا که این مدرسه در جنب فرودگاه که جزو مناطق محروم به شمار می رود نیمه مخروبه بود با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان کمتر از یک هفته توانستیم خیری را برای این مهم پیدا کنیم و اکنون نیز خوشبختانه مراحل کلنگ زنی و کار پیمانکار آغاز شده است.

 

قربانی سبقت خیرین استان خوزستان از سایر استان های کشور کار بسیار بزرگی دانست و تاکید کرد: امیدواریم اینگونه کارهای خیر توسط خیرین ما تداوم داشته باشد و همانگونه که سال گذشته رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کردیم امسال رتبه نخست را از آن خود کنیم. امیدوارم استان هایی که خیرین بیشتری به آنها مراجعه می کنند و سهم مشارکت بالایی دارند از لحاظ بودجه ای نیز به همان میزان به این استان ها تزریق شود.

 

وی از تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات فغلی برای اجرای پروژه های نیمه کاره 15 ساله در شهرستان آبادان خبر داد و اذعان کرد: سال گذشته پیرو دستور مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کشور این اعتبار را برای پروژه هایی که طی 15 سال گذشته نیمه تمام مانده بودند اختصاص دادیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان، اضافه کرد: در این راستا مناقصات مجدد را برگزار و پیمانکاران را نیز انتخاب کردیم و امیدواریم با تزریق اعتبارات سال 1400 و تعهد 100 میلیارد ریالی منطقه آزاد اروند این پروژه ها هم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: از نمایندکگان مردم آبادان می خواهیم تا نسبت به تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند نیز پیگیر باشند، سه پروژه اروندکنار، امیرآباد و ذوالفقاری در دست احداث در شهرستان آبادان را در حال پیگیری هستیم که تا پایان آبان ماه به بهره برداری برسانیم.

 

«زیبا صالح پور» نیز در ادامه این آئین با تبریک فرارسیدن این دهه مبارک کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امیدواریم این مدرسه مکانی برای آموزش قرآن و تربیت کننده عاملان قرآن باشد، بی شک هر که در این محل قرآن بیاموزد راه فلاح و رستگاری را آموخته و کسانی هم که در ایجاد این مرکز قرآنی نقش دارند یقینا اجر دنیوی و اخروی خواهند داشت.

 

مدیر مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خوزستان و سهم تعهدات خیرین مدرسه ساز در زمره رتبه های برتر خیرین مدرسه ساز کشور قرار دارند عنوان کرد: خوزستانی ها در سبقت در کار خیر عامل به آیه قرآن بوده اند و این نیز افتخار بسی بزرگی است که ما در این جایگاه معنوی قرار داریم.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته توفیق این را داشتیم که در میان همه استان های کشور در بحث خیرین مدرسه ساز و سهم مشارکت آنها پس از استان اصفهان رتبه دوم را کسب کنیم و تا امروز نیز در رتبه نخست قرار داریم البته امیدواریم بتوانیم تا آبان ماه که پایان سال تعهدات خیرین مااست این رتبه اول که افتخار معنویست را از آن خود کنیم.

 

صالح پور میزان تعهد خیرین مدرسه ساز خوزستان را تا روز گذشته یک هزار و 810 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پس از خوزستان که اکنون در رتبه نخست قرار دارد، استان سیستان و بلوچستان با اختلاف 100 میلیارد ریال در رتبه دوم ایستاده است. امیدوارم همواره ما این جایگاه را حفظ کنیم چراکه افتخار آمیز است که در کار خیر از دیگران پیشی بگیریم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان یاد آور شد: خوشبختانه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان علاوه بر تشویق خیرین پروژه های خیرین را با جدیت پیگیری می کنند و در کیفیت این پروژه ها هم دقت لازم را به عمل می آورند.

 

کد خبر 1069595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha