تصویب بندرخشک در کمیسیون لوایح/ افزایش میزان پرواز گرگان به آکتائو

حق شناس گفت: در هفته جاری در کمیسیون لوایج مصوب شد که بندرخشک در استان گلستان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 2 تیر) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در هفته جاری در کمیسیون لوایج مصوب شد که بندرخشک در استان گلستان ایجاد شود.

 

استاندار گلستان به مصوبه منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد این منطقه آزاد زمینه توسعه استان فراهم شود.

 

حق شناس به ایجاد بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه اشاره کرد و افزود: این بیمارستان توسط بنیاد علوی ساخته شد و این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان های منطقه به شمار می رود.

 

وی بابیان اینکه بحث زهکشی در استان گلستان قبل از دولت روحانی مطرح نبود، افزود: مردم منطقه پس از زهکشی اراضی وضعیت معیشتی بهتری دارند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای سدنرماب هزینه شده است و امیدواریم از تیرماه مخزن اصلی این سد آبگیری شود.

 

حق شناس به راه اندازی پراوز گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: امروز با 110 مسافر چهارمین پرواز به آکتائو از گرگان انجام شد و بنا داریم که میزان پروازهای گرگان به آکتائو را افزایش دهیم.

 

وی بابیان اینکه خط عریض به نرمال در مرز ریلی ایران-ترکمنستان امسال انجام شد، افزود: خشک شدن خلیج گرگان برای دو سه سال گذشته نیست و در این دولت این دغدغه پیگیری و مورد توجه قرار گرفت.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه طرح فاضلاب گنبدکاووس باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: سال گذشته در استان گلستان 300 هزار تن مرغ تولید کردیم و  در برخی از روزها یک هزار تن مرغ به تهران ارسال کردیم و باید از ظرفیت استان در حوزه تولید مرغ حمایت شود.

 

وی به تامین نیازهای مالی نیروگاه علی آبادکتول تاکید کرد و گفت: حفاری اکتشافات نفت و گاز در گمیشان پیگیری می شود.

کد خبر 1069612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha