تخصیص ۹۱۳ میلیارد تومان اعتبار به گلستان

عابدی گفت: سه هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان مجموع اعتبار ابلاغی ملی، استانی و غیره برای استان گلستان در سالجاری در نظر گرفته شده بود که ۹۱۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» عصر امروز (چهارشنبه 2 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور 6 سفر به گلستان داشتند و هر کدام از این سفرها در نظام توسعه استان گلستان اثرگذار بوده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی گلستان ادامه داد: مطالبات بازنشستگان و کارکنان در سال 99 تسویه شده است و ذخیره مرخصی و پاداش بازنشستگان سال 99 باقی مانده است و امیدواریم هرچه زودتر این مسئله عملیاتی شود.

 

عابدی به سند آمایش استان گلستان اشاره کرد و گفت: سند آمایش استان پس از ابلاغ قرار گرفته و به زیرساخت ها و اشتغال استان براساس این سند اهتمام شده است.

 

وی افزود: در حوزه سلامت از ابتدای دولت تاکنون نزدیک به 700 تخت بیمارستانی افتتاح شد و یک هزار و 200 تخت بیمارستانی نیز در دست اقدام داریم که در بودجه اعتباری امسال ردیف اعتباری دریافت کردند.

 

این مقام مسئول متذکر شد: نمایندگان استان گلستان همراهی خوبی داشتند و این همراهی باعث شد که سد شصتکلاته، بیمارستان طالقانی گرگان، بیمارستان 400 تختخوابی گنبدکاووس و غیره ردیف اعتباری دریافت کند.

 

عابدی بیان کرد: بیش از 160 میلیارد تومان اعتبارات بخش سلامت استان بوده و در حوزه کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال 1400 بیش از 280 میلیارد تومان برای زهکشی ابلاغ شده است و در حوزه سدنرماب نیز در سنوات گذشته تامین اعتبار ویژه ای شد تا این سد زودتر به بهره برداری برسد.

 

وی افزود: بیش از 550 هزار نفر از آب شرب سد نرماب بهره مند می شوند و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت این سد استفاده کنیم باید پیش بینی خط انتقال و زیرساخت های لازم آن شود.

 

این مقام مسئول به وضعیت خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: اگر اقدامی در این بخش صورت نگیرد مشکلات زیست محیطی و مخاطرات آن را در شهرهای مازندران و گلستان شاهد خواهیم بود.

 

عابدی افزود: در سال ۹۸ بیش از دو هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استان بوده که در سال ۹۹ این عدد به دو هزار و ۱۷ میلیارد تومان رسید که یک هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

 

وی افزود: سه هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان مجموع اعتبار ابلاغی ملی، استانی و غیره برای استان گلستان در نظر گرفته شده بود که ۹۱۳ میلیارد تومان اعتبار تا کنون ابلاغ شده است.

 

کد خبر 1069613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha