صدور  ۱۰  پروانه نشان حلال در استان همدان

مددی گفت: از سال ۹۸ تا کنون تعداد ۱۰ پروانه نشان حلال در استان همدان صادر شده و فقیه ناظر شرعی غرب کشور با ابلاغی که سازمان صادر کرده با مرکزیت استان همدان در اداره کل استان همدان مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر « محمّد مددی» صبح  امروز در بازدید از شرکت بافتینه ملایر گفت: خوشبختانه وضعیت بافتیه و بافتسان در حوزه تولید کالاهای مشمول استاندارد با توجه به سطح تکنولوژی و دانش فنی که در این واحدها  به کار گرفته شده است از وضعیت خوب و مناسبی برخورداراست .

مدیر کل اداره استاندارد همدان افزود:در بازدیدهای صورت گرفته از این واحد با توجه به داشتن آزمایشگاه‌ها ،امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص پروانه کاربرد نشان استاندارد از وضعیت قابل قبلی برخوردار هستند.

 مدیر کل اداره استاندارد همدان افزود: در بحث استاندارد سازی در بحث کالاها و خدمات در حوزه استاندارد اجباری طبق برنامه اجرایی مجموعه استان با ابلاغ از سازمان بالا دستی در سال گذشته 75 مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان همدان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این تعداد پروانه استاندارد در سه ماهه امسال 12 مورد بوده و قرار است این تعداد تا پایان امسال به 80 مورد برسد تصریح کرد:5 تا 6 تا مجوز پرونه کاربرد استاندارد نیز طی این مدت صادر شده است.

مددی با بیان اینکه یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی شهرستان ملایر آن وجود دارد در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه کشمش است گفت:در بحث استاندارد سازی در خدمت این واحدها هستیم که بتوانیم تائیده‌های لازم را در حوزه کیفی کالاها برای خروج از کشور به این افراد ارائه دهیم و در این حوزه جای کار بسیار است.

وی با بیان اینکه این واحدها برای اینکه بتوانند سهم  خود را در بازار افزایش دهند ودر حوزه ارزش افزوده به بخش کشاورزی منطقه کمک دهند تصریح کرد:در این زمینه لازم است این واحدها  از نظر استانداردسازی و رقابت پذیری کالاهای تولیدی  خود را افزایش دهند.

مدیر کل استاندارد همدان ضمن تاکید بر همکاری لازم و برنامه  استاندارد همدان با این واحدها در حوزه استانداد سازی،  و فرایند تولید محصولات کشاورزی به ویژه انواع کشمش و.. گفت: امیدواریم در این زمینه و در راستای تحقق پیام سال و رفع   موانع و پشتیبانی این واحدها بتوانند استاندارد سازی را بیش از گذشته  سر لوحه کار خود قرار دهند

وی اضافه کرد:ما به تولیدی موفق می‌گوییم که مباحث کیفیت استاندارد سازی، اتقاء کیفیت، تضمین کیفیت   و... را در برنامه خود داشته باشد و این اصل مهم  می‌توند چشم انداز مناسبی برای تولید  خود واحد، صادرات کشور و استان  و  منطقه داشته باشد.

  مددی در ادامه با بیان اینکه از سال 98 تا کنون  تعداد 10  پروانه نشان حلال در استان همدان صادر شده است گفت: فقیه ناظر شرعی غرب کشوربا ابلاغی که  سازمان صادر کرده با مرکزیت استان همدان در  اداره کل استان همدان  مستقر شده  است.

وی با بیان اینکه در بحث استاندارد سازی حلال در راستای  افزایش سهم  کشورمان در اقتصاد حلال  در حوزه کشورهای اسلامی برنامه داریم تصریح کرد: متاسفانه سهم بسیار کمی از اقتصاد حلال در کشورهای اسلامی سهم کشور ما است و  سازمان استاندارد یک برنامه در این حوزه  برای خودش دارد.

مدیر کل استاندارد همدان یادآور شد: در صدد هستیم با  با همکاری سایر دستگاهای مرتبط وارد بحث شده که استاندارد سازی  حلال را برای کالاهایی که الزام برای اخذ نشان استاندارد سازی حلال  باشد  داریم و شهرستان ملایر و جنوب استان نیز ابن موضوع مستثنی نیستند اما ملایر هنوز واحدی موفق نشده در تولید خود این نشان را اخذ کند و قطعا در تولیدات شهرستان واحدهایی است که باید در تولیدات خودشان نشان حلال را دنبال کنند و  برای محصولات خودشان این نشان را اخذ کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه استاندارد بازدیدهای ادواری و نظارتی را به صورت مستمر داریم و سازمان ملی استاندارد بازدیدهای  سازمانی خود را در دو حوزه تولید و توزیع دارد گفت: در سال گذشته 9 هزار مورد بازرسی در شبکه توزیع از سراسر استان در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری انجام شد و همچنین  این بازدیدها ادامه دارد  کالاهای دارای علائم مشکوک  و یا جعل علائم نیز رصد می‌شوند و طبق قانون پیگیری و برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

   مددی  با بیان اینکه سازمان  به صورت متمرکز متمرکز برای  سراسر کشور برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت دارد  گفت:  برنامه کوتاه مدت برنامه سالانه است که باید در سطح استان چه تعداد پروانه نشان کاربرد، استاندارد سازی ، آسانسور.. داشته باشیم و طبق این برنامه  الزما باید با پوشش صد در صد اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه استاندارد سازی و شناسنامه دارد کردن  محصولات بومی که حوزه ملایر نیز در بحث استاندارد سازی مبل و منبت و کشمش مورد تاکید  بوده  از اولویت مجموعه است خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود  به این حوزه  شناسنتمه دار  کردن به اقتصاد و توسعه صنعت و اشتغال گامهای موثر داشته باشیم

در ادامه مدیر عامل شرکت بافتیه و بافتسان ملایر نیز ضمن ارائه گزارشی از  فعالیت های  این واحد تولیدی اظهار کرد: این واحد در حوزه تولید منسوجات نبافته فعالیت دارد

 «علی جمشیدی» با بیان اینکه تولیدات این واحد در حوزه بهداشتی و صنعت، تولید و پارچه ماسک، لباس بیمارستانی، ، صنایع بسته بندی  کشاورزی و.. استفاده می‌شود گفت: در حوزه استانداردها همه استانداردهای لازم که به ما اعلام شده در این حوزه کاملا رعایت می‌شود.

مدیر عامل شرکت بافتیه و بافتسان ملایر با بیان اینکه با توجه به امکانات آزمایشگاهی که در این واحد فعال است پارامترها و استاندارهای لازم در آزمایشگاه را برای تولیدات داریم و همه تلاش ما این بوده که بتوانیم در این مجموعه محصولی با بهترین کیفیت را تولید و ارائه دهیم افزود: از زمان کرونا تا کنون نیز تمرکز این واحد در حوزه تولید پارچه ماسک بوده و قسمت اعظم تولیدات پارچه ماسک در کشور از این واحد بوده است.

مدیر عامل شرکت بافتیه و بافتسان ملایر با بیان اینکه  یک خط تولید دیگر ابن واحد طی چند روز آینده راه اندازی می‌شود گفت: در حال حاضر حدود 300 نفر به صورت مستقیم و حدود یک هزار و 500 نفر نیز به صورت غیر مستقسیم در واحدهای بافتبنه و بافتسان مشغول به کار هستند .

 در پایان نیز مدیر کل استاندارد همدان با  اعطای لوح سپاس به مدیر عامل شرکت  بافتینه و بافتسان به پاس تلاش های شبانه روزی این واحد تولیدی در دوران بیماری همه گیری کرونا از وی  تقدیر کرد.

کد خبر 1069640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha