نیازمند شهردار با تجربه و کارنامه دار برای جهرم هستیم

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه شهردار باید با تجربه و دارای سابقه و کارنامه خوب باشد، گفت: یک شهردار خوب می‌تواند شهر را متحول کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (چهارشنبه ۲ تیر) در دیدار منتخبان مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر جهرم با اشاره به اینکه اگر واژه شورا و مشورت را بخواهیم واژه شناسی کنیم به 2 معنا بر می‌گردد، گفت: یکی از این معانی، بلندی و مکان مرتفع است؛ کسی که اهل مشورت است گویی بر یک مکان بلند ایستاده و از بالا مسائل را می‌بیند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه کسی که اهل مشورت نباشد دامنه دیدش آنقدر نیست که بتواند برنامه بلند مدت را ببیند و برای یک مجموعه آینده نگری و برنامه ریزی کند، افزود: همراه بودن واژه «اسلامی» در شورای شهر مسئولیت اعضای این مجموعه را سنگین تر می‌کند.

 

وی از اعضای شورای اسلامی شهر جهرم خواست فضای جلسات شورا را با حال و هوای دین خدا و معنویت مأنوس کرده تا فکر، ذهن و برنامه شان رنگ و بوی خدا و معنویت داشته باشد.

 

حجت الاسلام مدبر از وظایف شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و عنوان کرد: یک شهردار خوب می‌تواند شهر را متحول کند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت جدید مبنای کار خود را بر پایه تلاش و کار عنوان کرده و شورای شهر جهرم نیز این مهم را باید در برنامه خود داشته باشد، تصریح کرد: باید فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که نیاز به کارآموزی نداشته و با فضای شهر و شهرداری آشنا باشد در غیر این صورت تا بخواهد قوانین شهرداری و پیچ و خم ها را یاد بگیرد دوره اش تمام شده است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه شهردار باید با تجربه و دارای سابقه و کارنامه خوب باشد، تاکید کرد: برای انتخاب شهردار همت خود را بلند بگیرید چرا که شهری موفق است که دارای مسئولین بزرگ و باتجربه باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید روحیه خود را حفظ کرده و دچار روزمرگی نشوند، عنوان کرد: اعضای شورا باید برنامه کلان داشته باشند نه آنکه پرونده این و آن زیر بغلشان باشد و در شهرداری بچرخند.

 

حجت الاسلام مدبر دچار شدن به حواشی را از معضلات شورای شهر عنوان کرد و افزود: اخم ها، به‌به و چه‌چه ها نباید اعضای شورا را مشغول کند چرا که توسعه و پیشرفت شهر اصل کار است.

 

وی با اشاره به تفاوت بین رشد و توسعه گفت: دنیا بر روی توسعه تاکید دارد اما اسلام روی رشد تاکید می کند؛ توسعه گسترش کمی و افقی بوده اما رشد ارتقا عمودی و به طرف بالا حرکت کردن است.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه مجموعه شورا باید بر مسئله انسانیت و کرامت تاکید داشته باشد، خطاب به اعضای شورای شهر جهرم گفت: شورا نشین ها باید دقت داشته باشند که مدیون رای مردم هستند چرا که کسانی که به آنها رای دادند از قشر متوسط و محروم جامعه بوده و باید نسبت به آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

 امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خوشحالیم که شورای شهر جوان و یکدست انتخاب شده است، اظهار داشت: وقتی کسی می‌خواهد کار جمعی کند؛ منیت را باید کنار بگذارد؛ از مشکلات برخی از شوراهای قبلی همین بود؛ «محله من»؛ «خود من»؛ «دوست من» اینها باید کنار گذاشته شود و فقط شهر مهم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بنده در یکی از جلسه های شوراهای قبل حضور پیدا کرده و از رفتنم پشیمان شدم، تصریح کرد: در آن جلسه شاهد حفظ حرمت ها نبودم و جز دعوا و جدل چیز دیگری نبود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در جلسات شورا از موعظه معلمان اخلاق بهره مند شوید، گفت: آن احساسی که برای دولت آینده دارم به شورای آینده جهرم هم دارم معتقدم نیازمند تحول بنیادی، نوسازی و پوست اندازی هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه بستر را باید برای جوان‌ها فراهم کرد، گفت: همانطور که تجربه کردیم در هر مقطعی که جوان ها وارد میدان شده به یک پدیده تبدیل می شوند.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه شورای شهر جهرم از برنامه ای که رئیس جمهور آینده برای مملکت دارد نباید عقب بیفتد، تصریح کرد: آیت الله رئیسی بر احداث مسکن، ایجاد شغل و هموار کردن مسئله ازدواج اهتمام دارند و باید سهم جهرم از این برنامه ها سنجیده و عملیاتی شود.

 

عدالت در تقسیم خدمات شهری، توسعه شهر با تکیه بر تاکید رهبری در مسئله شهر اسلامی، بهره مندی از ظرفیت های شهر، تاکید بر اتحاد و همدلی و... از جمله عناوین اعضای شورای شهر جهرم در این نشست بود.

 

کد خبر 1069672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha