دیدار اساتيد بسيجی دانشگاه های استان با فرمانده سپاه فتح

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز اساتید، جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۲ تیر)، به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز اساتید، جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان دیدار کردند.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه مردم پاسدار انقلاب هستند، تصریح کرد: مردمی که حماسه آفریدند پاسداران واقعی انقلاب و نظام اسلامی هستند چرا که دشمنان برای نا امید کردم مردم و جلوگیری از حضور آنها در پای صندوق های رای توطئه ها تدارک دیدند اما موفق نشدند که باید از مردم با تمام وجود قدردانی کرد.

 

«حمید خرم دل» با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: او مهاجر الی الله بود و برای یاری اسلام به همه نقاط سفر کرد و از لبنان تا مصر، آمریکا، ایران و فلسطین، هر کجا نگاه کنیم مجاهدت آن شهید والامقام دیده می شود. 

 

وی افزود: شهید چمران روح عارفانه ای داشت و در او همواره حالات عارفانه ساری و جاری بود و روحیه او همه را متعجب کرده بود، در حالی که مجاهدی رزمنده بود، به خاطر آفرینش قطره اشک از پروردگار خود تشکر می کرد.

 

خرم دل اذعان کرد: چمران با همه جذابیت هایی که آمریکا داشت، آن کشور را ترک کرد و از زن و فرزند خود هم گذشت و عاشقانه همه مادیات و تعلقات دنیوی را کنار گذاشت.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، یادآوری کرد: شهید چمران هنگامی که وزیر دفاع بود، در اتاق نمی نشست تا دستور بدهد و تا لحظه شهادت جبهه و میدان را رها نمی کرد و مانند شهید حاج قاسم سلیمانی میدان و نبرد با دشمن را بر هر چیزی ترجیح می داد. 

 

وی افزود: بالاترین و مهمترین کار شهید چمران علاوه بر گذشتن از همه چیز، گذشتن از جان خود بود که باید از آن شهید والامقام درس بگیریم. 

 

خرم دل خطاب به اساتید بسیجی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ما امروز احتیاج به یک از خودگذشتگی بزرگ داریم و اگر قرار است اتفاقات بزرگی در این استان رخ دهد باید از خود بگذریم و برای استان فداکاری کنیم.

 

این فرمانده ارشد نظامی استان با بیان تلاش هایی که در جهت برگزاری انتخابات سالم و آزاد در استان صورت گرفته، اظهار کرد: هر انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد سه وجه دارد یکی مردم، دیگری نخبگان و دست آخر مدیران هستند که باید بدون تخریب و دمیدن بر اختلافات، انتخابات پرشور و سالم برگزار کنیم. 

 

وی با اشاره به برخی از مشکلات و مسائل در انتخابات های استان گفت: برخی رفتارها باعث ایجاد مشکل می شود و در همین انتخابات شوراهای اسلامی، مشکلاتی ایجاد شد که معلوم است جایی از کار همه ما اشکال دارد و باید فرهنگ سازی شود.

 

خرم دل با انتقاد از عملکرد برخی مدیران و نخبگان در انتخابات، اظهار کرد: این تعدد و رنگارنگی طوایف در استان زیبایی های خاص خود را دارد که باید از وجه زیبای آن استفاده کرد و نباید به دلیل تعدد طوایف و ایلات، تشنج و چند دستگی ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه دولت ها در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی خیلی اثر گذار نیستند، افزود: باید در استان تحمل کردن یکدیگر را یاد بگیریم و تعصبات قومی، طایفه ای و فامیلی استان عامل بیشتر مشکلات استان است و اختلافات سیاسی چندان دخیل نیست. 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت دهه کرامت، ولادت امام رضا (ع) و ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران و روز اساتید گفت: از اساتید دانشگاه های استان که در این ایام چه در فضای حقیقی و مجازی به روشنگری پرداختند و جامعه هدف و مردم را به حضور پرشور در انتخابات ترغیب و تشویق کردند قدردانی می کنم. 

 

«سیروس حکمتی نیک»، تصریح کرد: علیرغم تمامی مشکلات و گلایه هایی که وجود داشت اما مردم حضور پررنگی در انتخابات داشتند که مورد رضای خداوند و حاکم اسلامی بود. 

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: تعلیم و تربیت در آموزه های دینی و گسترش و بسط آن در جامعه کار ارزشمندی است که اساتید در مراکز علمی و آموزشی انجام می دهند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح، یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین راهبردها را قوی شدن در همه عرصه ها می داند و ما پنج عنصر قدرت ملی، قدرت علمی، قدرت انرژی، قدرت منطقه ای و قدرت نظامی را باید تقویت کنیم تا برتر شویم.

 

وی افزود: نقش اساتید دانشگاه به عنوان نخبگان جامعه در تحقق منویات حاکم اسلامی و قوی شدن کشور در ابعاد مختلف بسیار تاثیرگذار است. 

 

مسئول سازمان بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و روز اساتید، به بیان مراحل مختلف زندگی علمی و جهادی شهید چمران پرداخت و گفت: این شهید والامقام بالاترین مراتب علمی را در دانشگاه های معتبر آمریکا طی کرد .

 

«امین موسایی» افزود: شهید چمران سپس به مصر و لبنان رفت و در کنار مجاهدان فلسطینی و لبنانی مبارزه کرد و در کنار امام موسی صدر جنبش امل را تاسیس کرد.

 

وی بیان کرد: دکتر چمران پس از پیروزی انقلاب به ایران آمد و وزیر دفاع شد و در ماجرای کردستان به کمک مردم بی پناه این منطقه شتافت.

 

مسئول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

موسایی در پایان خاطر نشان کرد: شهید چمران هر دو بال علم و ایمان و تخصص و تعهد را با هم داشت و امروز می تواند الگوی کاملی برای اساتید، جامعه علمی و دانشگاهی باشد.

 

کد خبر 1069684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha