ضرورت برنامه ریزی  برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از بحران برق به صنایع

یگانه فرد گفت: اتاق بازرگانی زنجان و واحدهای تولیدی آماده همکاری با شرکت های توزیع برق برای گذر از شرایط پیک مصرف و بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان در تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات، دستاوردهای شورا، مصوبات ملی و موضوعات مهم اقتصادی جایگاهی مناسبی کسب کرده است.

 


یگانه فرد خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش وزارت کشور در ارزیابی شوراهای استانی، شورای گفت و گوی استان در 6 ماهه گذشته ارزیابی با ۱۵ رتبه ارتقاء از رتبه 23 به رتبه 8 رسیده است. 

 


وی در ادامه ی این جلسه با تاکید بر اینکه قطعی برق در استان موجب ضرر و زیان به واحدهای تولیدی می شود، اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان و واحدهای تولیدی آماده همکاری با شرکت های توزیع برق برای گذر از شرایط پیک مصرف و بحرانی است، ولی ضرورت دارد برای قطعی برق و تعدیل مصرف آن برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته و خسارت های آن را به حداقل رساند.


این مسئول در ادمه افزود: شناسایی و جلوگیری از فعالیت تولید رمز ارزها در وضعیت کمبود برق در کشور ضروری می باشد. 

 


یگانه فرد همچنین با اشاره به حل مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در کمیته احیاء مشکلات بیش از 20 واحد تولیدی در حوزه های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه مورد بررسی قرار گرفته است و با کمک کمیته احیاء اتاق بازرگانی زنجان مجموعه های راکد به چرخه تولید بازگشته و تعدادی دیگر نیز  به ستاد تسهیل  و مرکز فوریت های سازمان صمت ارجاع داده شده اند. 

 


رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت:  همچنین با هماهنگی دادستان  ۵ پرونده اختلافی  واحدهای صنعتی که با موانع مواجه شده بودند  جهت بررسی و اعلام نظر کارشناسی به اتاق بازرگانی ارجاع و مورد بررسی و پیگیری کارشناسی قرار گرفته و  اعلام نظر گردیده است.

 

در ادامه این جلسه گزارشی کارشناسی اتاق بازرگانی در خصوص بررسی وضعیت تولید و تجارت محصول سیر و ظرفیت‌های نسبی آن در ذیل نقشــه راه تجارت خارجی استان زنجان توسط کارشناس اتاق بازرگانی ارائه شد.

کد خبر 1069688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha