لزوم تعریف پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت مصرف آب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بر لزوم تعریف پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت مصرف آب از سوی دستگاه های دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب بر نقش رسانه به عنوان تحکیم کننده مضاعف مصرف بهینه انرژی در جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه به عنوان شکل دهنده افکار عمومی است؛ لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب در حوزه مدیریت بهینه مصرف انرژی از جمله آب برای جامعه الگو سازی کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: همه ابزارهای رسانه ای اعم از دیداری، شنیداری و مجازی باید با هم افزایی متولی مدل ساز مصرف شوند و در موضوع بحران آب نقش آفرین باشند.

 

نمکی خاطر نشان کرد: یکی از موانع توسعه یافتگی کشورها را مصرف گرایی است و ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می تواند ما را از مصرف زدگی و مصرف گرایی دور کند و به توسعه رهنمون سازد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان با بیان اینکه آب یک محصول استراتژیک است، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید خود را ملزم بدانند تا با تعریف پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت مصرف آب تلاش کنند و خود الگوی مصرف بهینه باشند.

 

نمکی همچنین به برپایی نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان با موضوع آب اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب هایی با موضوع آب در بین کودکان و نوجوانان می تواند یکی از راه های الگو سازی در جامعه باشد که مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته است.

 

وی در پایان بار دیگر از رسانه های عمومی و دستگاه های دولتی خواست تا با هم افزایی در خصوص موضوع الگوی مصرف آب در جامعه گام برداشته و این بحران را به نحو احسن مدیریت کنند./

کد خبر 1069721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha