انتخابات ۱۴۰۰ در میانه جنگ روانی دشمن برگزار شد/مشارکت مردم شاهکار است

گنجی با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در میانه جنگ روانی دشمن برگزار شد، گفت: مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط فشار اقتصادی، کرونایی و جنگ روانی دشمن شاهکار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالله گنجی، تحلیلگر مسائل سیاسی شب گذشته (چهارشنبه 2 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره " تحلیل ابعاد مختلف انتخابات ریاست جمهوری" با بیان اینکه فشار اقتصادی و شرایط کرونایی در میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر جدی داشت، گفت: علاوه بر این دو عامل کلیدی، جنگ روانی دشمنان خارجی نیز بود و دشمنان تلاش کردند بر زمینه‌های داخلی کشور سوار شوند تا به عنوان عملکرد خود بر روند مشارکت انتخابات تاثیر بگذارند.

 

وی با بیان اینکه  دشمن در تحلیل کاهش مشارکت؛ عناد را عامل اصلی می‌داند، گفت: حال آنکه عناد با نظام طبق نظرسنجی‌های خارجی ۴ درصد و طبق نظرسنجی‌های داخلی ۷/۷ درصد است، اما بر اساس نظرسنجی‌های داخلی و خارجی، کاهش مشارکت مردم به معنی عناد مردم با نظام نیست و نظرسنجی امریکایی‌ها نشان می‌دهد کسانی که با نظام عناد دارند کمتر از ۵ درصد هستند.

 

گنجی با اشاره به اینکه بیگانگان قصد داشتند کاهش مشارکت مردم در انتخابات را به عنوان عناد با نظام وانمود کنند و آن را به عنوان ماحصل کار خود بفروشند، گفت: اما دشمنان حجتی ندارند که آن‌ها در عدم مشارکت تاثیر گذار بودند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر این موضوع که عدم مشارکت در شرایط فعلی نتیجه عدم صلاحیت‌ها نیست چرا که در گذشته هم عدم صلاحیت‌ها وجود داشته است، گفت: مردم باید کارآمدی ببینند و مشکلات مردم باید رفع شود و تجربه ۴۲ ساله به ما نشان می‌دهد هر وقت دشمن به میدان آمده، انسجام داخلی هم بیشتر شده است.

 

گنجی با بیان اینکه دشمنان اذعان دارند که تحریم شکست خورده است، افزود: در شرایطی که قیمت کالا در یک سال ۱۰ بار افزایش داشته است و در این شرایط اقتصادی مشارکت ۴۹ درصدی یک شاهکار است.

 

وی در مقایسه انتخابات ایران با سایر کشورها گفت: ۲۰ درصد کاهش مشارکت در انتخابات فرانسه به کرونا نسبت داده شد و این موضوع در انتخابات ما هم تاثیرگذار بود و نباید نادیده گرفته شود.

 

این تحلیگر سیاسی با اشاره به اینکه برخی‌ها نگاه شرعی و تکلیفی به انتخابات دارند و پایه انتخابات هستند، اما رای برخی‌ها با منافع اقتصادی آن‌ها گره خورده است، گفت:  قانون انتخابات مشکل دارد و بیشتر بر فرد متکی است و قانون انتخابات باید اصلاح شود.

کد خبر 1069742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha