۶تیرماه پایان مهلت ثبت نام پذیرش در دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

نقدی گفت: ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تا ششم تیر ماه ادامه دارد.

«رضا نقدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با اشاره به اینکه ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ۳۰ خرداد آغاز شده گفت: این ثبت نام تا ششم تیرماه ادامه  دارد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این دانشگاه مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد اضافه کرد: در این راستا رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می شوند.

 

وی  از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس ۶ رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱​در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبردادوافزود: این رشته ها شامل تربیت بدنی، شبکه های کامپیوتری، معماری داخلی و  گیاه پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای معماری و  تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

 

نقدی تصریح کرد: با اضافه شدن این ۶ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رشته رسید.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید براینکه این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیئت علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

 

وی آمار اشتغال به کار پسران فارغ التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای کشوررا  ۶۷ درصد ذکرکردوافزود: بر اساس بررسی‌های آماری ، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

 

نقدی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم است اضافه کرد: ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ۳۰ خرداد آغاز شده و تا ۶ تیر ماه ادامه دارد.

 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی ، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

کد خبر 1069776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha