برترین های مسابقه کشوری کتابخوانی «منتخبی از احادیث درباره انتخابات» معرفی شدند

حجت الاسلام دستداده از معرفی نفرات برتر مسابقه کشوری کتابخوانی از کتاب «منتخبی از احادیث درباره انتخابات» به قلم امام جمعه جهرم خبر داد.

حجت الاسلام «زین العابدین دستداده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در آستانه انتخابات و به همت دفتر امام جمعه و اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «منتخبی از احادیث درباره انتخابات» نوشته‌ حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امام جمعه جهرم برگزار شد.

 

رئیس دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این مسابقه کتابخوانی به صورت کشوری برگزار شد، افزود: در این مسابقه نزدیک به 6 هزارو 700 نفر از سراسر کشور شرکت کردند.

 

وی بیان کرد: این مسابقه کتابخوانی از 10 اردیبهشت آغاز و تا 20 خردادماه ادامه داشت که در پایان با قرعه کشی انجام شده تعداد 60 نفر از نفراتی که به تمامی سوالات پاسخ صحیح داده بودند انتخاب و جوایز نقدی اهدا شد.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک کتاب به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان در این مسابقه کتابخوانی قرار گرفت، عنوان کرد: پاسخ سوالات نیز در فضای مجازی و از طریق پرتال کتابخانه های عمومی کشور در اختیار دبیرخانه این مسابقه قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه از 31 استان کشور در این مسابقه کتابخوانی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: برگزیدگان مسابقه کتابخوانی نیز از سراسر کشور بوده اند.

 

به گزارش شبستان، در این کتاب به شرح 26 حدیث با موضوع انتخاب پرداخته شده و در 88 صفحه به رشته تحریر درآمده است.

 

 «فروش آخرت به دنیا؛ آن هم دنیای کی؟»، «خائن در دنیا و آخرت»، «نصرت دین با افراد فاجر»، «استحمال و استمثار شدن ممنوع»، «فرجام ریاست طلبی»، «یکی از راه های شناخت کاندیدای اصلح» و «به عاقبت کاندیداتوری بیندیشیم» بخش های از عناوین این کتاب را شامل می شوند.

 

همچنین «در انتخابات از عالمان دنیا طب بر حذر باشید»، «انتخاب فرد تاوارد یا متخصص بی تقوا؛ کدام؟»، «عاقبت دیدگاه ماکیاولیستی در انتخابات»، «گاهی باید افراد بد را انتخاب نمود!»، انتخابات نماد یکپارچگی، نه نمود بد اخلاقی»، «سرنوشت و فرهنگ مردمان، متاثر از حاکمان»، «نقش مشورت در انتخابات»، «پیامبر رحمت نگران آینده امت»، «تو به دنبال او یا او به دنبال او؟»، «انتخاب خدمتگزار»، «مبادا منافق را انتخاب کنیم»، «یک شاخص غالبی برای شناخت افراد» و «انتخاب دریادلان» از دیگر موضوعات این کتاب است.

 

«انتخابات و عدالت»، «نتیجه مکر»، «کاری که نه کار توست زنهار مکن»، «شایسته گزینی» و «همه انتخاب می کنند» بخش دیگری از عناوین کتاب «منتخبی از احادیث در باه انتخابات» را تشکیل می دهد.

 

  این کتاب در شمارگان هزار نسخه و به وسیله نشر «مصلی» چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: آنگاه که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی فرمود: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، کمتر کسی به ژرفای این سخن کوتاه پی برد.

 

آنچه از طرف آن حکیم فرزانه به همه پرسی گذارده شد و مردم ایران با جوششی اعجاب برانگیز 98.2 آن را تایید نمودند، انتخابات ساختار و محتوای نظام، یعنی جمهوری اسلامی یا همان «مردم سالاری دینی» بود.

 

مردم، نظامی را انتخاب کردند که برخاسته از دین واعتقادشان بود. دینی که مشارکت آنان و شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشتشان را هم حق آنان و هم تکلیف شان می دانست. نظامی که می بایست آموزه ها و دستورات دین را اعمال و پیاده کند و همه اقدامات، از جمله انتخابات و مشارکت مردم، در چهارچوب دین و دستورات آن باشد و دین یعنی همان دو میراث گران بهایی که از پیامبر خاتم (ص) به یادگار مانده است.

 

اکنون و پس از چند دهه، زمان آن رسیده است که همگان با ژرف اندیشی، به یک پایش، نقد و ارزیابی منصفانه دست بزنند و نیک بنگرند که آیا انتخابات کنونی، اسلامی و بر اساس آموزه های وحیانی و سنت و سیره معصومین (ع) هست؟ مبادا به مرور زمان این جمهوریت از محتوای اسلامی تهی گردد و یا جمهوریت آن کم رنگ شود و انقلاب اسلامی به ارتجاع و قهقرا برگردد.

کد خبر 1069785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha