حماسه پد خندق سند افتخار استان است/ نبود رسانه قوی عامل مظلومیت حماسه پد خندق

مثنوی در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه پد خندق گفت: نبود رسانه قوی برای انعکاس حماسه رزمندگان سبب مظلومیت حماسه پد خندق و رشادت های فرزندان استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنج شنبه (۳ تیر) بزرگداشت سالروز حماسه پد خندق در کنگره شهدای شهر یاسوج و با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
 
 
جانشین سپاه فتح در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه پد خندق گفت: حماسه پد خندق در روز های پایانی جنگ رخ داد و  به عنوان حماسه ای بی بدیل در تاریخ این استان ثبت شد و نبود رسانه قوی برای انعکاس حماسه زمندگان، سبب مظلومیت حماسه پد خندق و رشادت های فرزندان استان شد.
 
 
«مصطفی مثنوی» تصریح کرد: رشادت های فرزندان این استان در عملیات های مختلف قابل مشاهده است، و در مناطق مختلف عرصه جنگ فرزندان این استان حضور پیدا کردند و رشادت های آنها مثال زدنی است.
 
 
وی با بیان اینکه نقش فرزندان استان در سختی ها، سرشار از خاطره و دلاورمردی است افزود: به ازای ۱۲۷ شهیدی که تقدیم انقلاب شد و بیش از ۸۰ جانباز و آزاده در عملیات پد خندق می‌توان کتاب ها نگارش کرد و اگر رزمندگان بخواهند روایتگر سالیان جنگ باشند، مطالب و محتواهای زیادی برای بازگویی وجود دارد.
 

 

جانشین سپاه فتح با اشاره به اینکه حماسه فرزندان استان، سند افتخاری برای ما است، گفت: در استان  مظلومیت در عملیات و صحنه نبرد و‌ نقش آفرینی ها وجود دارد، زیرا رسانه قوی و قدرت ثبت و ضبط برای آینده نبود و بی خوبی انعکاس پیدا نکرد.

 

وی اظهار کرد: حماسه پد خندق در مقیاس خود و  در مقایسه با دیگر عملیات ها اگر ارزش بیشتری نداشته باشد ارزش کمتری ندارد و با همه محدودیت ها افتخار استان است و در این راستا با سعی و تلاش از طریق فرماندهان آن دوران، رشادت ها و حماسه های پد خندق و نقش کهگیلویه و بویراحمدی بیشتر تبیین خواهد شد.
 
 
مثنوی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۴ سال از پدخندق جوانان استان آشنایی کافی از این عملیات ندارند، گفت: تلاش کنیم حماسه پد خندق به عنوان روز کهکیلویه و بویراحمد ثبت شود.
 
 
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب حرم شاهچراغ در شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کردند، گفت: کدام استان مانند استان ما از جنبه جمعیتی از جمعیت سادات و حرم امام زادگانی مانند خواهر امام رضا (ع) برخوردار است، بنابراین با توجه به ظرفیت های استان، می توانیم چهارمین حرم اهل بیت (ع) باشیم.
 
 
جانشین سپاه فتح با بیان اینکه همه دل در گرو استان داریم اما تعصبات و تعلقات منفی باید کنار گذاشته شود، خاطر نشان کرد: در سفر به منطقه تنگ تامرادی، جوانان از سوابق انقلابی مردم استان مطالبی را بیان می کردند، امروز حماسه هایی مانند پد خندق فراوان است و می توان به تناسب به همه آنها توجه کرد.
 

 

کد خبر 1069801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha