آبرسانی به روستاهای بشرویه صد درصد افزایش یافت

فرماندار بشرویه گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش میزان بارندگی طی سه ماه اخیر، آبرسانی به روستاهای بشرویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

«علی شفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: خشکسالی و باران اندک طی سه ماه اخیر خراسان جنوبی به خصوص شهرستان بشرویه را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

فرماندار بشرویه در ادامه بیان کرد: در شهرستان بشرویه طی سه ماهه ابتدای امسال با بسیج امکانات نسبت به آبرسانی به ۱۲ روستا به صورت ثابت و مقطعی بحث آب رسانی در دستور کار قرار گرفت و در این روستاها حدود 300 خانوار ساکن هستند.

 

وی با بیان اینکه آبرسانی به 12 روستا با کمک بیش از ۲۰۰ تانکر آب انجام شده است، ادامه داد: با توجه به خشکسالی ها میزان آبرسانی در بشرویه طی سه ماه ابتدای 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از صد در صد افزایش داشته است.

 

فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه آبرسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز دام ها در بشرویه نیز نسبت به سال قبل افزایش بسیاری داشته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ تانکر آب برای تامین آب مورد نیاز دامداران و مناطق عشایری حمل شده است.

 

شفیعی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد خشکسالی و کاهش میزان بارندگی در خراسان جنوبی به خصوص بشرویه خواهیم بود قطعا" نیاز به آب در روستاها و مناطق عشایری بسیار افزایش خواهد یافت و امیدواریم  برای تامین آب مورد نیاز این مناطق برنامه دقیق و جامعی اجرا کنیم تا شاهد کاهش جمعیت و کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی نباشیم.

کد خبر 1069838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha