نخستین امام جمعه شهرستان آران و بیدگل دعوت حق را لبیک گفت

حجت الاسلام و المسلمین‌ شیخ‌ عباس‌ یوسفیان آرانی از علمای بزرگ منطقه شمال استان اصفهان صبح امروز در شهر مقدس قم دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام و المسلمین‌ شیخ‌ عباس‌ یوسفیان آرانی از علمای بزرگ منطقه شمال استان اصفهان صبح امروز در شهر مقدس قم دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع گفت.

 

این عالم وارسته، نخستین امام جمعه شهرستان آران و بيدگل است كه ۱۷ سال در جايگاه نماز جمعه اين شهرستان حضور داشت و قرائت بیش از ۹۰۰ خطبه و اقامه نماز جمعه را در این مدت بر عهده داشت. وی از سال ها قبل از انقلاب تا اوایل دهه ۹۰ امام جماعت مسجد ملاشکراله آران و بیدگل بود.

 

امام جمعه اسبق آران و بیدگل از مبارزین ۱۵‌ خرداد ۱۳۴۲ آران و بیدگل و از شاگردان امام خمینی (ره) بود که مدت زیادی تحت تعقیب بر اساس اسناد ساواک بود.

 

مرحوم حجت الاسلام یوسفیان در کنار حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی، در تاسیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) آران و بیدگل و مدارس علمیه و دانشگاه و مراکز اداری و فرهنگی و ارتقای جایگاه سیاسی منطقه به شهرستان نقش بسزایی داشت.

 

خبرگزاری شبستان فقدان این عالم خدوم و روحانی مردمی را به بیت عالم پرور یوسفیان و مردم شریف و ولایی آران و بیدگل تسلیت گفته و برای آن خدمتگزار بی آلایش و مردم دوست، علو درجات از درگاه حق آرزومند است.

کد خبر 1069841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha