نهضت ملی ترویج ازدواج آسان در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای نهضت جهادی ملی ترویج ازدواج آسان (نمتا) و بهبود نرخ جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی، «محمدرضا رضایی» امروز (3 تیر) در دیدار با نماینده موسسه خیریه الزهرا(س) استان، اظهار داشت: در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج آسان و پایدار و بهبود نرخ جمعیت با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور تفاهم نامه ای مشترک در خصوص ازدواج آسان بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و موسسه خیریه الزهرا سلام الله علیها در قم منعقد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ظرفیت بالایی در تشویق قشر جوان به فعالیت های اثربخش و رفع چالش ها به خصوص کاهش نرخ جمعیت دارد، افزود: انعقاد این تفاهم نامه فرصت های بالنده ای را در تحقق اهداف ازدواج آسان و بهبود نرخ جمعیت ایجاد می کند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: فراهم کردن کارگاه های آموزشی با رویکرد مشاوره ها، آموزش های اسلامی و همچنین فراهم کردن امکان مشاوره های تلفنی برای افراد از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام خواهد شد.

 

رضایی ادامه داد: از اقدامات موسسه نیز در اختیار دادن امکانات اعم از تسهیلات و آموزش‌ها، مشاوره ها، تامین جهیزیه، تهیه سالن برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و حمایت از اعضای داوطلب در طرح شهید سلیمانی است.

 

وی از برگزاری اردوهای زیارتی جهت تشویق جوانان با رویکردهای فرهنگی در راستای اجرای این تفاهم نامه خبر داد و گفت: سایر همکاری های خارج از تفاهم نامه نیز در جهت محرومیت زدایی و فعالیت های بشردوستانه با همکاری دوجانبه جمعیت هلال احمر  و موسسه الزهرا (س) در تمامی بخش ها مدنظر خواهد بود.

 

ابوالحسن احمدی نماینده موسسه خیریه الزهرا(س) در استان نیز در این جلسه گفت: این موسسه 120 نمایندگی در سطح کشور دارد که از این تعداد هفت نمایندگی در سطح استان خراسان جنوبی فعال است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین آمار ازدواج تحت حمایت موسسه، با 152 مورد متعلق به خراسان جنوبی بوده است، اظهار داشت: این موسسه در مناطق مرزی شرق کشور طی سال گذشته سه میلیارد تومان در راستای ترویج ازدواج آسان هزینه کرده است.

 

 

کد خبر 1069844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha