دعا بخشی از تربیت انسان است

استاد حوزه علمیه گفت: دعا بخشی از تربیت انسان است که در آن به خضوع و خشوع می‌رسد و تکبر او از بین می‌رود.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا آقامیری» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: دعا مغز عبادت است.
وی افزود: در قرآن سه آبه در خصوص دعا داریم که خداوند می‌فرماید اگر شما دعا نکنید خداوند به شما بندگان اعتنا نمی‌کند، ای پیامبر(ص) هنگامی‌که مؤمنان از من سؤال کردند بگو من به آن‌ها نزدیک است هر کس مرا بخواند پاسخ او را می‌دهم.

حجت الاسلام آقامیری، با بیان اینکه هر کس دعا کند خداوند او را در مسیر هدایت قرار می‌دهد. عنوان کرد: اگر انسان در دعا به خداوند معرفت پیدا کند و این خود عبادت می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معرفت به خدا اثربخش است، اظهار کرد: دعا و عبادت از یکدیگر جدا نیستند اسلحه مؤمن دعا است.

وی ادامه داد: در روایت پیامبر(ص) می‌فرمایند کسی که اهل دعا باشد به نور آسمان و زمین منور می‌شود، دعا کلید رحمت الهی و چراغ خروج از تاریکی است.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه هر کار خیری نصف پرستش خداست نیمه دیگر آن دعا است، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند زیاد دعا بخوانید اگر می‌خواهید مشکلات و گرفتاری‌های شما برطرف شود باید دعا کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دعا باید مداومت داشته باشید تا در رحمت الهی به روی شما باز شود اگرچه نباید برای برخی از دعاها که به صلاح ما نیست اصرار کرد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید بهترین عبادت دعا است، امام رضا(ع) می‌فرمایند بر شما باد دنبال سلاح انبیا یعنی دعا بروید.

وی با بیان اینکه دعا بخشی از تربیت انسان است که در آن به خضوع و خشوع می‌رسد و تکبر او از بین می‌رود، عنوان کرد: دعا حالت روحی امید را در انسان ایجاد می‌کند که زندگی بهتری داشته باشد وقتی انسان امیدوار باشد دنبال کسب معرفت الهی می‌رود.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه برای استجابت دعا باید از معاصی و محرمات دوری کرد، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله نخودکی می‌فرمودند دعایی را به شما یاد می‌دهم که از علم کیمیا بهتر است و از آن خیر می‌بینید این‌که پس‌از نماز واجب ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) را بخوانید، سه بار صلوات، یک آیت‌الکرسی، سه بار سوره توحید و سه بار آیه سه سوره طلاق «من یتق الله ...» را بخوانید. 

کد خبر 1069858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha