رسیدگی به شکایات نامزدهای معترض به نتایج انتخابات چهار شهر شهرستان شیراز ادامه دارد

رسیدگی به شکایات نامزد های معترض به نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شیراز، صدرا، خانه زنیان و داریون در جلسه مشترک هیئت های اجرایی و نظارت در فرمانداری شهرستان شیراز از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز (پنچ شنبه ۳ تیر) آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، رسیدگی به شکایات نامزد های معترض به نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شیراز، صدرا، خانه زنیان و داریون در جلسه مشترک هیئت های اجرایی و نظارت در فرمانداری شهرستان شیراز از ساعت هشت و 30 دقیقه امروز (پنچ شنبه 3 تیر) آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

از آنجایی که فرصت قانونی وصول شکایات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 2 روز پس از انتشار اسامی منتخبان بوده است در مدت مذکور تعداد ۲۹ فقره شکایت از حوزه انتخابیه چهار شهر شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان این شهرستان دریافت و ثبت شده است.

لازم به ذکر است مرجع بررسی شکایات، هیئت اجرایی است که پنج روز فرصت دارند تا در جلسات مشترک با هیئت نظارت، رسیدگی لازم را معمول و مراتب را صورتجلسه کنند.

وفق ماده های ۵۵ قانون و ۷۰ آئین نامه اجرایی و تبصره‌های آن، شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.

وجود مراجع بالادستی و بررسی‌های چندباره ضامن سلامت و اطمینان از صحت جریان انتخابات است و هیئت‌های اجرایی و نظارت بر اساس اصول بی طرفی و قانونمداری نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان خاطر نشان می شود، مراجعه به سایر دستگاه‌ها و استانداری ضرورتی ندارد و قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات را به هیئت‌ اجرایی سپرده که با کسب نظر هیئت‌ نظارت معتبر و لازم‌الاجرا است.

کد خبر 1069864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha