رسیدگی به ۴ هزار پرونده معوق در سیستان و بلوچستان

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از رسیدگی به ۴ هزار پرونده معوق در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مهدی شمس آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: بالغ بر ۴ هزار پرونده معوق از اول مهر ماه ۹۹ در استان  رسیدگی و از آمار کسر شده و هم اکنون نیز  آمار پرونده ها در شعب  به زیر ۱۰۰ فقره پرونده رسیده است.

وی افزود: تلاش ما کاهش اطاله دادرسی در استان است و تمام برنامه ریزی ها شده تا زمان رسیدگی به حداقل یک تا دو هفته برسد.

شمس آبادی در زمینه تامین کالای اساسی مردم به ویژه مرغ نیز گفت: طی دور روز بالغ بر ۱۴۰ تن مرغ زنده وارد استان شده و  جایگاه های خاصی برای توزیع تعبیه شده و همه مسولین باید دغدغه مند باشند و دستگاه قضایی آخرین مرحله است اما  امروز دستگاه قضایی میدان دار شده تا کالاهای اساسی با کمبود مواجه نشود.

شمس آبادی در ادامه به پرونده معروف جرائم اقتصادی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۴ متهم دستگیر شدند که جمعا به ۱۸۴ سال حبس، ۴۵۰ ضربه شلاق، پرداخت ۳۳ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط ۷۲ میلیون یورو و ۱۴ میلیون دلار محکوم شدند.

وی بیان کرد: محکومان در زندان زاهدان هستند و متعهد به واردات کالا در مقابل ارز دریافتی بودند، عده‌ای از آنان بازرگان بودند و افزون‌بر ۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی را به صندوق دولت پرداخت کردند.

دادستان زاهدان در رابطه با پرونده‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تشکیل شده گفت: در این رابطه ۱۱ نفر به دلیل اختلاس، ارتشاء و ارتشاء بندی دستگیر شدند و پنج نفر با وثیقه آزاد هستند و باقی در زندان حضور دارند.

وی با بیان  اینکه در بدو امر  افزون‌بر ۱۳ کیلوگرم طلا که به عنوان رشوه دریافت شده بود و مقداری دلار وجه نقد نیز ضبط شده است گفت: در مرحله تحقیقات هستیم تا مشخص شود در واقع اموالی که  از اختلاس و ارتشا به دست آوردند مشخص شود.

شمس آبادی ادامه داد: در شعبه هفت بازپرسی که ویژه مدیران است تعداد پرونده‌ها از ۱۵۰ فقره به ۹۵ مورد و در شعبه امنیتی تعداد پرونده‌ها از ۳۳۰ فقره به ۹۹ مورد رسیده است.

وی در زمینه  دستگیری عامل قتل مسلحانه ۸ عضو یک خانواده در زاهدان هم گفت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک پنج نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

شمس آبادی با اشاره به اینکه انتقام جویی شخصی در این استان باب شده گفت: اگر شخصی مرتکب قتل می شود نباید اشخاص وابسته به فامیل کشته شوند و باید علمای اهل سنت و تشیع در این زمینه تبلیغ بیشتری کنندتا افراد بیگناه در درگیری های طایفه ای کشته نشوند.

وی گفت: متهم پرونده قتل عام مسلحانه ۸ عضو یک خانواده در زاهدان فردی به نام "ح.ن" است  که در حوزه مواد مخدر فعال بوده و پرونده در حال رسیدگی است که در اسرع وقت کیفر خواست صادر می شود.

 

 

کد خبر 1069867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha