اصحاب رسانه عامل موثر در حضور پرشور مردم در انتخابات بودند

نصرپور گفت: یکی از عوامل موثر در حضور پرشکوه مردم در انتخابات حاصل تلاش اصحاب رسانه با پوشش وسیع سخنان مقام معظم رهبری، اجرای طرح دعوت گسترده، راه اندازی تریبون های آزاد، تبلیغات محیطی گسترده در شهر، برگزاری مناظره ها و ... بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن نصرپور» امروز پنج شنبه (3 تیر) در گردهمایی اصحاب رسانه خراسان رضوی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با عنوان جشن رضوان قلم در تالار شهر بیان کرد: ظرف یک سال گذشته در قرارگاه رسانه ای استان اقدامات خوب و شایسته صورت گرفت.


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: سهم رسانه ها در رویدادهای مختلف قابل توجه، بنیادین و اساسی است ، گفتگوی میان اصحاب رسانه و دولت و نظام سیاسی و اجتماعی و مردم به حل مشکلات اجتماعی و تبادل نظرات بیشتر منجر خواهد شد.

 

وی گفت: برا این اساس اصحاب رسانه حلقه اصلی ارتباط با افکار عمومی و دولتمردان و نظام سیاسی و مردم هستند، رسانه ها در هر جامعه ای در سه حالت در برابر نظام و دولت حاکم عمل می کنند یا این رسانه ها در اختیار دولت هستند و روابط عمومی دستگاههای اجرایی هستند و یا رسانه و دولت در دو قطب متضاد با هم بوده و هر کدام بدون توجه به مسئولیت، ماموریت و هدف خود، راه خود را بروند و در تقابل با هم بکوشند و سوم حاکمیت و دولت و رسانه با شناخت مقام و جایگاه یکدیگر و اعتقاد به ابن واقعیت که هر دوی این سازو کارها ابزار علمی و عقلی در خدمت جامعه هستند هر کدام در چارچوب قواعد و قوانبن مصوبه جامعه به کار خود ادامه دهند و مکمل و یاور یکدیگر در مسیر رسیدن به هدف واحد که خدمت به مردم است؛ باشند.


نصرپور بیان کرد: اقدامات شایسته ای توسط اصحاب رسانه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است ، توصیه اکید اصحاب رسانه در بخش های مختلف، وحدت آفرینی، هم افزایی و حمایت از برنامه های دولت های رسمی و مورد تایید رهبر معظم انقلاب و پرهیز از نقد غیر منصفانه و مچ گیری و سیاه نمایی بوده است.


وی افزود: سیاست اصحاب رسانه تنها بیان مشکلات مردم نبوده بلکه بررسی و پیگیری مشکلات و مطالبه از مسئولان امر مورد توجه بوده است و سعی بر این بوده مشکلات و آسیب ها یک طرفه بررسی نشود و تریبون رسانه ها علاوه بر گفتن مشکلات مردم در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد تا آنها نیز فرصت ارائه نظرات و دغدغه ها را داشته باشند.


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: جامعه ناامید و بی نشاط به جامعه بی مسئولیت و کم تحرک تبدیل می شود، لذا اصحاب رسانه تلاش کردند تا نسبت به جامعه پرنشاط پویا و خلاق اهتمام ویژه ای داشته باشند از این رو نسبت به انعکاس شایسته دستاوردهای نظام دولت و مدیریت های زیر مجموعه آنها به احاد جامعه باعث امیدآفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی شدند و تا حد زیادی خنثی کننده توطئه دشمنان نظام در حوزه شبهه افکنی در کارآمدی نظام شدند.

وی اظهار داشت: در مورادی لازم است رسانه خطاها و لغزش ها را عیان کند و گاهی به صورت محدود بزرگنمایی هدفمند نماید تا از تکرار خطاها جلوگیری کند لذا نباید این اقدام اصحاب رسانه به عنوان تقابل اصحاب رسانه تلقی شود.



نصرپور با بیان اینکه تعامل اصحاب رسانه با مدیریت های اجرایی استان می تواند به افزایش مشارکت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیانجامد؛ افزود: موقعیت کشور ما در انتخابات امسال از جهاتی مشابه جنگ احزاب در صدر اسلام بود، به دلیل اینکه جنگ رسانه ای بود و میدان، افکار عمومی جامعه و فرماندهان جنگ، اصحاب رسانه بودند . رسانه های دشمن با استفاده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی و فضای مجازی از چند ماه قبل از انتخابات به صورت مستقیم و غیر مستقیم درصدد تخریب ذهنیت عمومی جامعه نسبت به انتخابات بودند و هر چه به انتخابات نزدیکتر می شدیم هجمه دشمن و ایادی آنها بیشتر می شد.

 

وی گفت: این مسئله اصحاب رسانه در استان را رنج می داد چون نگران این بودند که تبلیغات رسانه ای دشمن افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد و حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا کند از این رو اتاق فکر قوی و پویا تشکیل و راهکارهای عملیاتی برای دفع حملات دشمن با برگزاری جلسات متعدد با هم اندیشی اصحاب رسانه طراحی و برگزار شد.


مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی یکی از عوامل موثر در حضور پرشکوه مردم در انتخابات را حاصل تلاش اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: پوشش وسیع سخنان مقام معظم رهبری به طور مکرر، اجرای طرح دعوت گسترده، راه اندازی تریبون های آزاد، تبلیغات محیطی گسترده در شهر، برگزاری مناظره ها، افتتاح خیابان هنر، پوشش فضای رقابتی انتخاباتی شهرهای کوچک و روستاها، پوشش مناسب فعالیت ها توسط رسانه ها، تشکیل رابطه مشارکت در حوزه امنیت و .. توسط اصحاب رسانه صورت گرفته است.

کد خبر 1069872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha