مردم و اسلام دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند

نظری با بیان اینکه نظام اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقر شد، گفت: آنچه که در این نظام وجود دارد دو رکن اساسی مردم و اسلام است و آنچه که در ابن نظام مقدس، تضمین کننده نقش مردم به معنای حقیقی کلمه است، اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « سردار یعقوبعلی » امروز پنج شنبه (3 تیر) در گردهمایی اصحاب رسانه خراسان رضوی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با عنوان جشن رضوان قلم در تالار شهر بیان کرد: ما نباید به مردم نگاه مایوسانه و بدبینانه داشته باشیم، سابقه مردم ما سابقه اعتقادی و از خودگذشتگی و نگاه بلند، عمیق، دقیق و راهبردی در ابن عرصه ها است اگر چه مشکلاتی دارند اما در بزنگاهها حضور دارند.

 

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: رسانه ها باید این موضوع بپردازند و هر جا در هرعرصه و زمینه ای ما خارج از نگاه مبنایی و اعتقادی به مردم نگاه کردیم اشتباه کردیم و نتوانستیم خوب برآورد داشته باشیم. هرگاه مردم احساس کنند که مبانی اعتقادی آنها در معرض خطر واقع می شود حضور گسترده داشته اند.

 

وی گفت: چند واژه در دو قرن اخیر مورد استفاده غرب قرار گرفتند از جمله واژه حقوق بشر و آزادی، دموکراسی و غرب مدعی است که مبدع این واژه ها و پیاده کننده آن در کشور خود است و میخواهد در کشورهای دیگر پیاده کند اما عملا می بینیم که این واقعیت ندارد و عملا در حال حذف سرخ پوستان و سیاه پوستان هستند و در دنیای غرب هیچ ضمانی وجود ندارد تا این واژه های خوب پیاده سازی شود.

 

نظری با بیان اینکه نظام اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقر شد و از برکات نظام مقدس اسلامی استفاده می کنیم؛ تصریح کرد: آنچه که در این نظام وجود دارد دو رکن اساسی مردم و اسلام است، اسلام ضمانت حضور مردم است ، آنچه که در ابن نظام مقدس، تضمین کننده نقش مردم به معنای حقیقی کلمه است، اسلام است.

 

فزمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: رابطه بین اسلام و مردم درون نظام رابطه ناگسستنی است پس ما نمی توانیم ادعای مردم داری و نقش مردم و نمایندگی مردم را داشته باشیم و بخواهیم رکن مربوط به اسلام را ندیده بگیریم و اسلام برای مردم آمده است.

 

وی بیان کرد: ما باید ضمانت نقش مردم را با واژه مردم سالاری دینی در درون ابن نظام تضمین شده ببینیم و به آن توجه داشته باشیم. در دنیای غرب قوانین مربوط به حقوق بشر و قوانین مربوط به نقش مردم تحت عنوان دموکراسی اجرا نمی شود و توسط همان افرادی که گذاشتند، نقض می شود.

 

نظری افزود: اما نقطه تمایز در نظام مقدس اسلامی این تضمین در درون نظام و اسلامیت نظام وجود دارد اگر ما نقش مردم را باور داریم باید نقش اسلام را باور داشته باشیم . هرجا که ما براساس قوانین دینی و اعتقادی عمل نکردیم مردم آسیب دیدند.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: بخش اسلام بر خلاف آنچه که می گویند و به آن پرداخته می شود، اسلام در این نظام در موضع مظلومیت قرار گرفته است پس اگر آن مسئول اعتقاد به اسلام داشته باشد و براساس مبانی اسلامی عمل کند فساد ،خیانت و کم کاری نیست و حق مردم ضایع نمی شود.

 

وی افزود: در خراسان رضوی میزان مشارکت مردم بالای ۶۰ درصد به دلیل اطلاع رسانی های گسترده بود و مردم با وجود مشکلات که می توانست عاملی بر عدم حضور در انتخابات باشد باز هم در انتخابات شرکت کردند و آن نکته اصلی در این تصمیم چیزی جز اعتقاد به این نظام مقدس و نگاه راهبری مردم نبوده است.

کد خبر 1069874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha