یک میلیارد متر مکعب آب سد سفید رود برای کشاورزی مصرف شد

خرمی با بیان اینکه حدود یک میلیارد مترمکعب از آب سد سفید رود برای کشاورزی مصرف کرده ایم، گفت: در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد سفید رود باقی مانده که در به تیرماه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «وحید خرمی » امروز (پنج‌شنبه،۳ تیر) در جلسه بررسی وضعیت لایروبی شنبه بازار روگا با اشاره به کاهش حدود ۷۰ درصدی آورد آب سد سفید رود نسبت به دوسال گذشته گفت: بارش باران در کشور نسبت به پارسال ۵۳ درصد و بلند مدت ۴۲ درصد و میزان بارش استان گیلان نسبت به پارسال ۳۳درصد و نسبت به بلند مدت ۲۵​درصد کاهش داشته است.

 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود: امسال در انزلی با تغییر روش آبیاری توانستیم به نتایج مطلوبی برسیم که امیدواریم در سالهای آتی با این روش بتوانیم مزارع را آبیاری کنیم.

 

وی تصریح کرد: انتظار می رفت در این شهرستان مشکلات بسیاری در شبکه آبیاری داشته باشیم که خوشبختانه با این روش جدید مشکلات برطرف شد و توانستیم چند مرتبه به آب بندان روستای شیله سر آب تزریق کنیم.

 

خرمی از کشاورزان استان گیلان و شهرستان بندرانزلی که به این روش آبیاری اعتماد کردند، تقدیر کرد و افزود: اگر تا پایان تیرماه این روش ادامه یابد به نتایج قابل قبولی دست می یابیم.

 

گفتنی است، گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار آن از سد سفیدرود تامین و آب ۶۲ هزار هکتار شالیزار دیگر هم از آب بندان‌ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تامین می‌شود.

کد خبر 1069906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha