اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه حرکتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

استاندار کردستان گفت: اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه حرکت ارزشمندی برای کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه است، باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشست تعاملی با سردار علی آزادی فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان انتظامی استان با تقدیر و تشکر از اقدامات خوب انتظامی استان در برخورد با مواد مخدر، اظهار داشت: تلاش گران این عرصه شهداء زیادی در  راه مبارزه و متلاشی کردن باندهای قاچاق مواد مخدر در راستای سلامت خانواده‌ها و جامعه تقدیم کرده‌اند که این نشان از عزم جدی این نیرو در مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با مواد مخدر از جان مایه می‌گذارد، گفت: گواه نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر شهداء عزیز این نیرو است. 

 

استاندار کردستان جمع آوری معتادان  متجاهر را اقدام بسیار خوبی در این حوزه دانست و تصریح کرد: در چرخه مبارزه و درمان اقدامات خوبی صورت می‌گیرد ولی باید به نحوی باشد که درمان صورت گیرد که پس از سپری این دوره دوباره شاهد ورود آنان به بحث اعتیاد نباشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه موفقیت در حوزه کاهش اعتیاد و مصرف مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است، تصریح کرد: دیگر نهادهای  مرتبط در این خصوص باید همت داشته باشند تا با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در راستای پیشگیری از این آسیب اجتماعی که زمینه‌ساز بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه است جلوگیری کنیم.

 

استاندار کردستان در پایان با بیان اینکه در چرخه درمان اقدامات خوبی نیز صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: با هم دستی و اقدامات فرهنگی در راستای کسب و کار کسانی که روند درمان طی می‌کنند فعالیت داشته باشیم تا با حرفه‌آموزی به عنوان یک نیرو تولید برای جامعه و کمک به نهاد خانواده‌ها باشند.

  
سردار آزادی فرمانده انتظامی کردستان نیز در این دیدار به اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در راستای مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در سه ماهه امسال نیز 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و 865 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر در استان دستگیر شدند.

 

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم در جامعه، اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: باید گام‌های موثری در راستای آموزش همگانی در بین جوانان نسبت به خطرات مصرف مواد مخدر برداشت.

 

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: مواد مخدر علاوه بر تأثیری که بر افزایش میزان جرایم و در نتیجه کاهش امنیت در جامعه دارد ، همه ساله بخش قابل توجه ای از منابع انسانی و اقتصادی جوامع به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه همواره نيروي انتظامي به عنوان ركن مقابله با اين پديده شوم ، سعي داشته با وجود تمام محدوديت‌ها و در راستاي سياست‌هاي كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، با ايثار و از خودگذشتگي، به مبارزه فراگیر با مواد مخدر و سوداگران مرگ بپردازد تصریح کرد: در همین راستا ناجا با تقدیم بیش از 3 هزارو 800 شهید و بیش از 13 هزار جانباز پرچمدار مقابله با مواد مخدر است.


فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: طی این مدت337 نفرمعتاد در سطح استان دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

کد خبر 1069915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha