یکی از ابزارهای انتقال مفاهیم، شعر است

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ارزش شعر و مفاهیم ادبی بر کسی پوشیده نیست از این رو یکی از ابزارهای انتقال مفاهیم، شعر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان استان اصفهان،‌ «حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی» شامگاه پنج شنبه  سوم تیر در آیین نخستین شب شعر زمزم رضوی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) افزود: استان اصفهان مهد شعر و ادب پارسی است شعرایی که در این استان می‌زیستند و اکنون هم زندگی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، وجود شعرا را از ظرفیت‌های مهم استان دانست و‌ بیان کرد: لازم است همه مردم و دستگاه‌ها از این ظرفیت و ‌ ابزار برای انتقال مفاهیم، بهبود سبک زندگی‌ و آشنایی با مکتب اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کنند.

وی گفت: شعرا از متن جامعه و برای مردم هستند به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند شرکت آب و فاضلاب استان اقدام فرهنگی است که جای خرسندی و تشکر دارد، زیرا ارائه خدمات به مردم و نقش آن‌ها در مصرف بهینه و درست موضوع بسیار مهمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: برای آب جایگزینی وجود ندارد در همین راستا مردم باید در زمینه الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب کوشا باشند.

وی ادامه داد:لازمه سبک زندگی، ایرانی اسلامی بوده که یکی از نکات آن مصرف بهینه آب است که باید وضع موجود مدیریت و برنامه ریزی‌های لازم برای آیندگان در دستور کار قرار بگیرد..

به گفته حجت الاسلام و المسلمین معتمدی، مصرف‌ بهینه آب در اماکن مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا چگونگی میزان مصرف آب مشخص شود که این مهم نیازمند تبیین و انتقال مفاهیم دارد.

وی اذعان کرد: اقدامات سازمان‌ها و ادارات در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی نیازمند پیوست‌های فرهنگی و رسانه‌ای هستند و این موضوع در شورای فرهنگ‌ عمومی استان در حال تصویب است تا با مشارکت دستگاه‌ ها پیوست‌های فرهنگی و رسانه ای تنظیم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به توسعه پایدار افزود: لازمه توسعه پایدار فهم‌ مشترک است همچنین نیازمند همیت جمعی و ادبیاتی مربوط به خود است که در این راستا دستگاه‌ها می‌توانند نقش آفرینی کنند.

خاطر نشان می‌شود، مدیریت شعب بانک مسکن استان ، نمایندگی‌ولی فقیه در جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این جلسه به ایراد سخن پرداختند و در ادامه شعرای برگزیده اشعار خود با موضوع زمزم رضوی رابرای حضار قرائت کردند.

اول تا هفتم تیرماه هفته مدیریت مصرف بهینه آب نامگذاری شده است.

کد خبر 1069919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha