رئیس جمهور منتخب، برای حل مشکلات مشکلات  معیشتی مردم    به‌ حاشیه‌سازی‌ها بی اعتنا باشد

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: رئیس جمهور منتخب، برای حل مشکلات مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید به‌حاشیه‌سازی‌ها بی اعتنا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،  حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب‌هایش پایان یافت و ۴۹ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند اظهار داشت: بدون‌تردید مهم‌ترین بحث در این انتخابات که اصلی‌ترین ویژگی آن نیز کاهش مشارکت مردم بود عواملی مانند وضعیت کرونایی، مدیریت ضعیف دولت در ۸ ساله گذشته، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم و احساس تبعیض مردم بود.

حسینی با بیان اینکه کرونا از سه جهت بر زندگی مردم تأثیر گذاشت یعنی هم سلامت و بهداشت و هم اقتصاد و هم مانع تجمعات انتخاباتی بود گفت: بر اساس گفته مشاور وزیر بهداشت؛ حدود ده میلیون نفر به خاطر مشکلات کرونایی، امکان حضور در پای صندوق رأی را نیافتند.

امام جمعه پردیس بیان داشت: فاصله گرفتن مردم از نظام بخاطر عملکرد ضعیف دولت در ۸ سال گذشته و گره زدن اقتصاد مملکت به برجام و امید کامل بستن به چهار-پنج کشور و غفلت از ظرفیت بی‌نظیر داخل و نیز عدم توجه به ظرفیت خارجی مستقر در شرق دنیا، که باعث شد سفره مردم کوچک‌تر و بسیاری از مردم در هزینه و مخارج روزمره خود در بمانند.

وی عنوان داشت: یکی دیگر از عوامل مهم کاهش مشارکت، مردم تحت فشار تنگی معیشت و سختی تحریم و رنج کرونا، آنگاه که مسئولان را در بین خود نبینند و اشرافی‌گری و آقازادگی و امتیازطلبی‌های زیاده خواهانه و در کنج رفتن مسئولان را مشاهده کنند و جنگ روانی و رسانه‌ای بی‌امان دشمن و پیاده‌نظام او واقعیت این است که ملت ما این سال‌ها، خصوصاً سه سال اخیر زیر بمباران و موشک باران و گلوله باران روانی و رسانه‌ای دشمن بودند که ادراک و رفتار آن‌ها را هدف قرار گرفته بود.

حسینی افزود: در این انتخابات شاهد برخی اختلال‌های به‌وجود آمده در روز رأی‌گیری بودیم که پیشاپیش رهبر انقلاب برای جلوگیری از آن تذکر داده بودند و متأسفانه در روز رأی گیری اتفاقاتی افتاد که موجب تأخیر در شروع رأی‌گیری و معطلی مردم و کمبود تعرفه و در نتیجه نارضایتی جمع زیادی از مردم گردید. همچنین ضعف در اطلاع‌رسانی نتایج انتخابات و برخی ناهماهنگی‌های مدیریتی موجب حرف و حدیث‌هایی شد.

امام جمعه پردیس گفت: ترویج آرامش و اطمینان در کشور و همچنین ترویج فرهنگ رفاقت و تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی‌های کاذب و نیز مطالعه و بررسی عمیق در وضعیت کشور و تلاش برای انتخاب یارانی کارآمد و جهادی و همدل برای دولت سیزدهم و مطالبه بعدی دخیل‌کردن همه ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات کنونی به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی و کم‌اعتنایی به‌حاشیه‌سازی‌ها و تمرکز بر اولویت‌های اصلی کشور و حل مشکلات فوری مملکت از موارد مهم است که باید به آنها توجه شود.

کد خبر 1070013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha