۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته آزاد شدند

حبیبی با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: سال گذشته ۷۰۰ زندانی غیرعمد و امسال نیز ۱۷۰ نفر با کمک خیرین آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرضا حبیبی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت هفته قوه قضایی اظهارداشت: بین مجرمان سابقه دار و بدهکاران مالی و جرایم غیرعمد تفاوت وجود دارد و زندان محلی برای افراد مضر برای جامعه است.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: بدهکاران مالی مثل دیه و مهریه تا حد ممکن نباید وارد زندان شوند بلکه این مراکز برای افراد مزاحم نظم اجتماعی و مجرمین سابقه دار است.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با کمک خیرین مقدمات و شرایط آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم می سازد، تصریح کرد: سال گذشته 700 زندانی غیرعمد و امسال نیز 170 نفر با کمک خیرین آزاد شدند.

 

حبیبی بدهی 700زندانی سال گذشته را 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: بدهی169 زندانی که در برنامه یک شهر ضیافت آزاد شدند 300 میلیارد ریال بود که کمک خیرین و گذشت شاکیان در این خصوص نقش مهمی داشت.

 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با افراد مخل نظم و قانون برخورد جدی می کند، تصریح کرد: در اجرای قانون نسبت به برهم زنندگان نظم عمومی مدارا و گذشتی وجود ندارد.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به سامانه های الکترونیکی دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: فناوری های نوین مثل ابلاغ الکترونیک و سامانه های جدید موبایل برای سوپیشینه فرصت خوبی برای کاهش اتلاف زمان و دسترسی سریع به خدمات بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 92 درصد از ابلاغ های دادگستری به صورت الکترونیکی انجام می شود، افزود: این بسترگسترش و بخش دیگر ابلاغ ها نیز در آینده به همین صورت انجام خواهد شد.

کد خبر 1070024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha