افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه در استان یزد

کرباسی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر گفت:‌ میزان کشفیات در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان یزد افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سیدمصطفی کرباسی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد امروز در نشست خبری سومین جشنواره اجتماعی « نه به اعتیاد» گفت: از چهارم تا دهم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر است که برنامه های مختلفی در این هفته اجرا می شود.

 

وی افزود: افزایش زمین های زیر سطح ککشت خشخاش در افغانستان، افزایش تولید مواد مخدر، تولید بیش از 80 درصد خشخاش در افغانستان، افزایش تولید موادم خدر صنعتی در منطقه به عنوان مشکلات اصلی منطقه ای در زمیه مواد مخدر است.

 

کرباسی ادامه داد: در وضعیت ملی با توجه به مرز 2 هزار کیلومتری با کشورهای افغانستان و پاکستان و همچنین ضعف در زمینه ساختاری باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه مواد مخدر در منطقه بوده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در جمعیت 15 تا 64 سال میزان مصرف مواد مخدر در کشور 5 و 64 صدم درصد است که پیشبیتی استفاده یک میلیون و 600 هزارن فر مصرف تفننی داریم.

 

وی بیان کرد: خسارت های مختلف فرهنگی و اجتماعی، هزینه های جامعه و نیروی کار از دست رفته، هزینه های دولتی و هزینه های اجتماعی از جمله مشکلات در این زمینه بوده است.

 

کرباسی خاطرنشان کرد: کشف بیش از 1100 تن مواد مخدر در سال گذشته به عنوان دستاورد بزرگ در سطح کشور بوده است که در استان یزد بیش از 47 تن کشفیات دستگاه های مقابله ای در استان بوده است .

 

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیری اولیه، اقدام یاریگران زندگی، توسعه مشارکت های مردمی و علمی کردن پیشگیری و تدوین برنامه راهبردی ستاد از جمله اقدامات ستاد بوده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در سال 99 میزان مقابله با عرضه افزایش داشتیم که تولید بیش از 60 محتوای آموزشی چندرسانه ای، برگزاری بیش از 30 کارگاه آموزشی  از جمله این اقدامات بوده است.

 

کرباسی ادامه داد: پیگیری راه اندازی گروه درمانی کنگره 60 در استان یزد، برگزاری دوره آموزشی سه روزه منطقه ای در استان با بیش از 70 ثمن از جمله اقدامات در استان بوده است.

 

وی افزود: میزان 56 هزار و 789 کیلوم کشفیات مواد مخدر در سال ۹۹ بود که نسبت به سال قبل بیش از 25 درصد رشد کشفیات داشتیم و این در حالی است که در سطح کشور 24 درصد بوده است.

 

کد خبر 1070135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha