جایزه بین المللی جشنواره انگلستان برای مستند «مراسم اربعین» از عراق

یکی از فیلم های مستند درباره مراسم اربعین جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی انگلستان را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، پایگاه رسمی جشنواره هنری سالانه «Sheffield DocFest» گزارش داد: فیلم «علی و خروفه المعجزة» (علی و گوسفند معجزه آسای او) به کارگردانی «میثم رضا» از عراق بهترین جایزه فیلم این جشنواره را کسب کرد.

 

در این گزارش آمده است: این فیلم مستند شگفت انگیز 26 دقیقه ای درباره یک پسرجوان 9 ساله است که تنها با گوسفندش به نام «کرمیطه» سفر دشوار خود به سمت حرم امام حسین(ع) را آغاز می کند و 400 کیلومتر برای رسیدن به حرم را می پیماید. او در این مسیر شاهد زیبایی های عراق و فجایع آن در همان زمان است.

 

مدیریت این جشنواره در بیانیه ای اعلام کرد: حوادث این فیلم شامل از بین رفتن گوسفند پسرجوان(علی) به لیل راهپیمایی دشوار و طولانی است، اما یک معجزه باعث می شود که آن بار دیگر به زندگی اش بازگردد. این جوان قصد کرد تا این گوسفند را برای زایران امام حسین(ع) قربانی کند، به امید اینکه پدرش که در جبهه های نبرد با عناصر تروریستی داعش مفقود شده است، بازگردد.

 

مثیم رضا، کارگردان این فیلم متولد بغداد در عراق است. اما خانواده اش در سال 1979 میلادی پس از شکنجه و کشته شدن سه عمویش به دست رژیم بعث عراق مجبور شد به انگلستان فرار کند. پدرش پس از آن به عنوان دکتر پژوهشگر در دانشگاه ساوتهمیتون» انگلستان مشغول به کار شد. میثم نیز در دانشگاه آکسفورد و مدرسه ملی سینما و تلویزیون تحصیل کرد و موفق شد تا آثار هنری مشهور از جمله حکایات عراقی را که جوایز نفیسی نیز از جشنواره گرفته است، بسازد.

کد خبر 1070158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha