مطالبه گری نخبگان اصلی ترین وظیفه پس از انتخابات است

مسئول انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: مطالبه گری نخبگان و عموم مردم از منتخبان اصلی ترین وظیفه پس از انتخابات است که نباید نادیده گرفته شود.

خبرگزاری شبستان - اردبیل:

 

بازار یکی از ارکان اقتصادی کشور که در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی یاری رسان بوده و تا امروز نیز در صحنه های سیاسی و اقتصادی کشور توانسته نقش آفرین باشد.

 

انجمن اسلامی اصناف و بازار از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به عنوان یک تشکل اقتصادی و سیاسی خود را به مردم معرفی و وارد عرصه حضور در صحنه های انقلاب شد.

 

نقش بازار در فعالیت های سیاسی و اقتصادی از مهمترین محور گفتگو با «سعید ایرانی جم» به مناسبت روز اصناف با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل است، که در ذیل می خوانید؟

 

- به عنوان اولین سوال در خصوص نقش بازار در انتخابات اخیر رو بیان کنید؟

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات عرصه مهمی برای کشور است و مردم باید به سرنوشت و آینده کشور سهیم باشند و حضور در این عرصه سیاسی بسیار مهم و تاثیر گذار است و انجمن اسلامی اصناف و بازاریان نیز به مصابه سایر احزاب و تشکل ها توانست با حضور نخبگان و برگزاری جلسات متعدد با حضور کاندیداها یک لیست واحد را به مردم معرفی کند و از این لیست 6 کاندیدا هم اکنون به عنوان منتخبان مردم معرفی شدند.

 

- توضیحات بیشتری در خصوص فعالیت های انتخاباتی انجمن می فرمائید؟

اعضای انجمن با یک تدبیر و دوراندیشی در سال های اخیر تلاش کرده است تا با برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور نخبگان حوزه های مختلف مطالبات شهر و استان را احصا کند و این مطالبات محور فعالیت های انتخاباتی این انجمن باشد و با حضور کاندیداها اقدام به انتخاب افراد لایق و شایسته برای پیگیری مطالبات را در راس برنامه های خود قرار دهد.

 

در انتخابات شورای شهر نیز کاندیداها با حضور در جلسات مختلف و متعدد پاسخگوی سوالات نخبگان شهر برای قرار گیری در لیست واحد اصناف و بازاریان بودند که این جلسات توانست یک جلسه چالشی برای حضور افراد برجسته و برتر شود.

 

- پس با این فرآیند انتخاب، کاندیداها متعهد به تعهدات و قول خود در قبال بازار خواهند بود؟

بله، مطمئنا نفس عمل برای پیگیری مطالبات با حضور منتخبان بازار در عرصه های مختلف نمایندگی مجلس و شورای شهر است و این فرصت برای این فراهم شده است که اصلی ترین مسئله پس از انتخابات که مسئله مطالبه گری است به صورت دقیق تر و سریع تر صورت گیرد.

 

مطالبه گری نخبگان و عموم مردم از منتخبان اصلی ترین وظیفه پس از انتخابات است که نباید نادیده گرفته شود. اگر فرآیند مطالبه گری کامل صورت نگیرد موجب می شود که نمایندگان در مجلس و شورای شهر از مطالبات مردم با خبر نشوند و وارد بازی های سیاسی و جناحی شوند.

 

عرصه انتخابات عرصه سرنوشت سازی برای کشور و استان است و مردم باید این رخداد سیاسی همدلی و همیاری خوبی داشته باشند تا پس از انتخابات با طرح شدن مطالبات و پیگیری این مسائل در سطح کلان در جهت رفع این مشکلات و معضلات گام های اساسی توسط منتخبان مردم صورت گیرد.

 

- آیا به نظر شما با این راه حل می توان مشکلات و معضلات استان و شهر را حل و فصل کرد؟

قطعا اگر همراهی مردم در این زمینه بیشتر بود و لیست بازار رای کافی را به دست می آورد می توانستیم مطالبات شهر را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم البته جای خالی رسانه ها نیز بیشتر احساس می شود و اطلاع رسانی در خصوص جلسات هم اندیشی بازار و حضور کاندیداها برای ارائه برنامه می تواند عرصه انتخابات را بیش از پیش فعال تر نشان دهد.

 

این فرصت مغتنم را با همت و همدلی اصناف و بازاریان اردبیل فراهم کرده ایم تا مطالبات شهر و استان با جدیت توسط نمایندگان مجلس و شورای شهر با همیت بیشتری پیگیری شود تا کمی از معضلات شهر و استان کاهش یابد.

 

البته همدلی و همراهی نخبگان شهر در حوزه های حقوق، بهداشت، علوم اجتماعی، برنامه ریزی شهری، محیط زیست و سایر حوزه توانسته یک تیم منسجم و کاردان را در حول این انجمن تشکیل شود و پیگیر مطالبات مردم در خصوص حوزه های مختلف شود و تاکنون بسیاری از معضلات و مشکلات عموم مردم را از این طریق طرح و حل و فصل کرده ایم و باید پیگیری مطالبات بیشتر از نمایندگان مجلس و شورای شهر باشیم.

 

در پایان اگر سخنی دارید، بفرمائید؟

اکنون که انتخابات به اتمام رسید و مردم منتخبان خود را شناختند باید با همدلی و همکاری مردم و نخبگان راه حل های مطالبات شهری را از اعضای شورای شهر پیگیر باشیم تا بدانند که به عنوان منتخبان مردم وظیفه رفع مشکلات و معضلات شهری بر عهده آنها است.

 

اهالی رسانه نیز باید در این زمینه همراهی بیشتری با نخبگان داشته باشند تا انعکاس فعالیت های منتخبان و پیگیری مطالبات به گوش مردم برسد.

 

کد خبر 1070164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha