تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی جای نگرانی دارد

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به وضع فوق بحرانی کرونا در استان های همجوار، گفت: تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی جای نگرانی دارد و متاسفانه خروجی های این استان کنترل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۵ تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: طی سه هفته اخیر روند ثابت ابتلا به بیماری کرونا در استان را شاهد هستیم البته خوشبختانه موارد مرگ و میر در این مدت پایین بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین با اشاره به بازدید‌های انجام شده از اصناف و ادارات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: در اصناف میزان استفاده از ماسک ۹۷.۵ درصد و در صنوف ۹۴.۶ درصد است.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان های همجوار، افزود: تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی جای نگرانی دارد و متاسفانه خروجی های این استان کنترل نمی شود و باید تدابیری برای مدیریت و کنترل تردد از استان های قرمز کرونایی به خراسان جنوبی اندیشیده شود.

 

دهقانی فیروزآبادی به ورود محموله جدید واکسن کرونا شامل ۱۱ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن سینوفارم چینی به استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه چهار هزار دوز واکسن در استان تزریق می شود و ۸۴ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۵۵ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال و ۶۰ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال واکسینه شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رضایت‌بخش بود، یادآور شد: میزان استفاده مردم از ماسک در شعب اخذ رأی ۸۶.۲ درصد، تهویه شعب ۹۸.۹  درصد و فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۶ درصد رعایت شده است.

 

وی در ادامه همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان امتحانات پایه نهم و دوازدهم مدارس استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از مهرماه امسال و انجام واکسیسناسیون برای دانش آموزان ۱۶ سال به بالا و دانشجویان باید از اکنون پیش بینی و آماده سازی مکان های مورد نیاز و مراکز تجمعی برای تزریق واکسن انجام شود.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: همچنین برای برگزاری آزمون کنکور سراسری در تیرماه امسال نیز باید تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان گفت: تالارهای پذیرایی با مکاتبه اتاق اصناف بازگشایی شده است اما متاسفانه موارد بهداشتی رعایت نمی شود و جای نگرانی دارد که مبادا تبدیل به کانون های برای انتشار بیماری کرونا در استان شوند.

کد خبر 1070202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha