شهر لاهرود پتانسیل زیادی برای تبدیل به شهر توریستی را دارد

قریشی گفت: شهر لاهرود به لحاظ جاذبه های طبیعی و تاریخی پتانسیل های زیادی برای تبدیل به شهر توریستی را دارد

«غلامرضا قریشی» در تشریح اقدامات و عملکرد چهار ساله شورای اسلامی و شهرداری لاهرود به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با معارفه اینجانب به عنوان شهردار در سال 1396 وضعیت مالی شهرداری لاهرود به لحاظ کمبود نقدینگی برای پرداخت بدهی به پیمانکاران و اشخاص حقیقی چندان مطلوب نبود که با لطف خدا و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر توانستیم بخش عمده ای از بدهی را تسویه کنیم.

 

 شهردار لاهرود افزود: طبق وعده ای که در زمان معارفه به شهروندان داده بودیم، توانستیم در بخش گردشگری و پروژه های عمرانی قدم های بزرگی برداریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال 1396 وسعت تفرجگاه داغلارباغی 14 هکتار و جزو اراضی ملی بود، شهرداری از لحاظ قانونی حق هیچگونه ساخت وساز را در محوطه تفرجگاه نداشت که خوشبختانه با رایزنی های متعدد با مدیرکل منابع طبیعی استان و تهیه طرح توجیهی قوی توانستیم 38 هکتار به نام شهرداری لاهرود سند دریافت کنیم.

 

 قریشی اظهار داشت:  آبنما و آبشار سنگی به طول 110 متر و عرض 30 متر به صورت خاص و چشم نواز برای جذب مسافر و گردشگر در ورودی تفرجگاه داغلار باغی احداث کردیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر لاهرود به لحاظ وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی پتانسیل های زیادی برای تبدیل شدن به شهر توریستی را دارد، اذعان داشت: شهرداری با هدف درآمد زایی پایدار و توسعه گردشگری اقدام به ساخت مجموعه تفریحات هیجانی در محوطه انتهایی تفرجگاه داغلار باغی کرد که در گام اول با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر توانستیم زیپ لاین به طول  470 متر دولاین برای بزرگسالان و یک لاین در حدود 90 متر ویژه کودکان را احداث کرده و به بهره برداری برسانیم.

 

قریشی بیان داشت: سکوی پرش بیگ جامپ به ارتفاع 15 متر، احداث کافی شاپ مدرن با ظرفیت بخش خصوصی، توسعه شهر بازی روباز، توسعه فضای سبز مجموعه، تعبیه آلاچیق های اقامتی، مبلمان پارکی شامل نیمکت، سطل زباله، المان های زیبا و همچنین درختکاری با میوه های مثمر و تزیینی به مساحت 3 هکتار از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این شهرداری بوده است.

 

 شهردار لاهرود خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی با احداث پیاده راه و تعبیه چراغ های دکوراتیو و نیمکت های شیک توانستیم مسیری برای پیاده روی و ورزش صبحگاهی شهروندان ایجاد کنیم.

 

 وی تصریح کرد: در گام بعدی جهت رفاه حال گردشگران و مسافران اقدام به احداث پارکینگ با ظرفیت بیش از 300  خودرو در درب ورودی تفرجگاه داغلارباغی کردیم و به خاطر دسترسی آسان به مجموعه با فاصله های معین پله های سنگی کار شده است و با احداث گلخانه درجنب ساختمان شهرداری و پرورش گل های فصلی نیاز مجموعه از این جهت مرتفع شد.

 

شهردار لاهرود با اشاره به اینکه انگور لاهرود در سطح منطقه و کشور شناخته شده است، اظهار داشت: جشنواره باشکوه انگور را با هدف شناسایی بیشتر پتانسیل منطقه و تبدیل محصول انگور به برند شهرلاهرود در دو سال متوالی و با برنامه های شاد و متنوع برگزار کردیم اما حدود دوسال است که به دلیل تقارن با ماه محرم این جشنواره برگزار نمی شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد : برگزاری جشن های آیینی و سنتی در تعطیلات عید نوروز جهت احیای فرهنگ و فولکلور منطقه و همچنین تهیه نقشه راهنمای گردشگری به صورت بروشور رنگی از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری در سنوات گذشته بوده است که اقدامات شهرداری در بخش های عمرانی، خدمات شهری و مبلمان شهری به صورت خلاصه در قالب کتابچه تهیه و در اختیار شهروندان قرار داده شده است.

 

قریشی اظهار کرد: با قول مساعد استاندار و پیگیری های متعدد طی چند ماه آینده ماشین حمل زباله مکانیزه تحویل شهرداری خواهد شد تا از این بابت شهروندان دغدغه ای نداشته باشند.

 

وی اقدامات و خدمات انجام شده در سنوات قبل را نتیجه تعامل و همکاری با اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان استانی و شهرستانی دانست و اذعان داشت: امیدواریم منتخبان جدید در پارلمان محلی با برنامه ریزی های کارشناسی شده و مدون بتوانند قطار توسعه گردشگری لاهرود را به مقصد و جایگاه قابل انتظار برسانند و با تبدیل لاهرود به شهرستان به مطالبه دیرینه شهروندان جامه عمل بپوشانند.

 

شهردار لاهرود در تشریح عملکرد خود از مردم شریف لاهرود، خانواده های شهدا و جانبازان گرانقدر ساکن این شهر و همچنین لاهرودی های مقیم تهران به جهت اینکه در تمامی کارها یار و یاور ایشان بودند تقدیر کرد و در خاتمه مراتب سپاس و قدرانی خود را نسبت به حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم به وی در مدیریت شهری و همچنین حسن همکاری امام جمعه، بخشدار و مسئولان استانی و شهرستانی و مردم فهیم و ولایتمدار لاهرود ابراز کرد.

کد خبر 1070209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha