​حل مشکلات سراوان به تنهایی از عهده شهرداری رشت خارج است

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اگر همه دست به دست هم دهیم مشکلات استان گیلان حل می‌شود گفت: حل مشکلات سراوان به تنهایی از عهده شهرداری رشت خارج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی جمالی‌نژاد» امروز (شنبه،۵ تیر) در جلسه شورای اداری استان گیلان و تودیع و معارفه معاون عمرانی جدید استاندار گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه عنوان کرد: یکی از معاونت،های پرکار ما در وزارت کشور معاونت عمرانی است به طوری‌که امورات دو حوزه کاملا مستقل شامل معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید در آن مورد پیگیری و رصد قرار گیرد.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در هفته دولت سال قبل 17 هزار پروژه و در دهه مبارک فجر هم 30 هزار پروژه در سطح کشود مورد بهره‌برداری قرار گرفت تصریح کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور و استانداری‌ها  نقشی مهم را بر عهده دارند و باید توجه داشته باشیم که موضوعاتی مانند جاری شدن سیلاب، شیوع کرونا و خشکسالی معضلات زیادی را در کشور ایجاد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه 160 هزار واحد مسکونی به بازسازی و نوسازی نیاز دارند ابراز داشت: بزرگترین دستگاه اداری کشور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور محسوب می‌شود به طوری‌که نزدیک به بیش از 30 ستاد و کمیته در این سازمان ایجاد شده که موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کنند.

 

*مشکلات گیلان با نگاه ملی رفع شود

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استانی با اشاره به اینکه در استانی مانند گیلان وظایف مدیریت امور عمرانی استانداری مانند وزارت کشور بسیار خطیر است افزود: گیلان متعلق به همه 80 میلیون نفر جمعیت کشور است بنابراین باید مسائل و مشکلات آن با یک اهتمام ویژه و با یک نگاه ملی حل شود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در پایان کار دولت و عمر شوراها و دهیاری‌ها هستیم اذعان کرد: حساس‌ترین زمان برای حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور همین الان است و باید دهیاری‌ها را آموزش دهیم تا نیروها بدانند که دقیقا وظایف آن‌ها چیست و چگونه ماموریت‌های خود را انجام دهند.

 

جمالی‌نژاد وظایف و مسئولیت‌های حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور را بسیار خطیر و مهم دانست و با اشاره به اینکه باید در انتخاب شهرداران و دهیاران قوی دقت لازم مبذول شود گفت: در همین جا از زحمات اکبری مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان در دوره مسئولیتش قدردانی می‌کنم زیرا وی از مدیران مخلص و پاکدست هستند و تجربات بسیار خوبی هم دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه سال‌های سال است که معضل پسماند در گیلان حل نشده است و این غصه بزرگی است اظهار داشت: برای حل این چالش بزرگ به یک همت جمعی نیاز داریم و همه باید پای کار بیایند زیرا معتقدیم اگر فقط همین معضل پسماند در گیلان و رشت حل شود بسیاری از مشکلات دیگر استان هم حل و فصل می‌شوند.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این موضوع را که حل مشکلات سراوان به تنهایی از عهده شهرداری رشت خارج است اظهار داشت: اعتبارات تخصیص داده شده ما در حوزه پسماند در چهل سال اخیر بی‌سابقه بوده است و باید همه عزم جدی داشته باشند تا در گیلان شاهد  توسعه و پیشرفت باشیم.

 

وی با بیان اینکه در بحث منابع مالی و بودجه‌های دولتی، اعتبارات خوبی  برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم مشکلات استان گیلان حل می‌شود از طرفی نمایندگان استان در مجلس و سایرین باید مطالبه‌گر باشند و  امیدواریم با همین عزم و اهتمام کارها و اقدامات مجموعه مدیران دلسوز و فهیم استان به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 1070270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha